Näsbykôlla

Direktlänk till inlägg 10 januari 2012

Som sagt, musik....

Av Kalina - 10 januari 2012 14:45

Som jag tidigare skrivit så påverkar musiken mig väldigt mycket. Här om dagen hörde jag en låt som jag faktiskt hört sådär i bakgrunden tidigare men inte reflekterat så mycket över. Men nu när jag hörde den igen har den etsats sig fast och jag känner med varje cell i min kropp hur den påverkar mig. 

Tyvärr är det inte bara till det positiva men jag tror det leder till något positivt i längden. Låten heter Sommaren du fick - med Helene Sjöholm, skriven av Björn & Benny. 


För mig är den här låten som att slungas tillbaka till sommaren 2003 då allt jobbigt hände men då även mycket fantastiskt hände.

2003 började jag som supersingel, dejtade massor och efter två riktigt långa förhållanden behövde jag nog det också, men jag behövde nog med bekräftelse har jag förstått såhär i efterhand. Det krävs egentligen inte någon terapeut för att konstatera det men jag behövde det. Sensommaren och hösten 2003 var fantastiskt, det var då jag och min älskade syster Lotta åkte till Barcelona och bodde där i några månader, en fantastisk frigörelse från allt, men också där sökte jag ständig bekräftelse vilket kunde ha slutat extremt illa, men jag hade Guds beskydd, som väl är. Slutet av 2003, den 29/12 närmare bestämt är nog bland det bästa som hänt mig, då blev jag och Lars vi på riktigt. Så 2003 kunde ju ha varit ett fantastiskt år och på många sätt var det ju det.


Men det är nu smärtan i bröstet kommer in, för jag gav sommaren 2003 till en man, han fanns i mitt liv endast fem månader egentligen men han fortsätter att göra mitt liv till ett helvete. Han var en man som behövde mig, och jag var (är) en person som gärna är behövd. Många eller rättare sagt alla i min omgivning kunde se att det var fel men jag var som besatt av denna man. Han höll mig som i ett järngrepp genom att visa sin sårbarhet och sina hemligheter för mig, tvinga mig och min lojala och omhändertagande sida, jag var fast, mitt samvete kunde inte annat. Han höll mig så kort, allt var på hans villkor, inte hålla hand offentligt, inte visa närhet, ingen bekräftelse. Men innanför hens väggar var han dominant, utnyttjade mig på alla sätt som går att utnyttjas på. Jag sa inte nej, jag bara lät det ske.

Smärta både fysiskt och psykiskt, fortfarande nu än idag.


Han fick min sommar och jag önskar så att han kunde ge tillbaka den till mig för han förtjänade den inte, han bad inte om den, han tog den och fick den.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kalina - 7 mars 2012 18:20

1. Jag har inte bloggat på en hel evighet och det beror nog på: a) har inte haft tid b) har inte haft lust c) har inte haft ork d) har inte haft inspiration. e)f)g) en massa andra orsaker...   2. Jag har gjort en kupp idag. Jag bjöd mina barn på ...

Av Kalina - 6 februari 2012 15:47

Hur svårt ska det vara att umgås på ett nytt sätt? Bryta mönster, traditioner och vanor. Det här gillar du det här gillar jag, hur ska vi kunna mötas? Hur ska vi kunna hitta varandra? Helt plötsligt kändes avstånden milslånga.   Du och jag so...

Av Kalina - 20 januari 2012 14:18

Idag började dagen med en faktiskt rätt skön powerwalk bort till Almo för att träffa min kära vän Sara. Kylan bet rejält i kinderna idag men jag fick snabbt upp ångan. Vi slog föje och gick runt byn och babblade på som vanligt, det är så härligt att ...

Av Kalina - 11 januari 2012 14:36

Jag brukar ägna mig åt att gå igenom posten och alla tidningar jag inte hinner läsa på morgonen då jag äter frukost, mycket för att jag är ju ensam då och det känns liksom som en bra sysselsättning, då kan man oftast rensa bort en hel del gammalt brå...

Av Kalina - 9 januari 2012 19:30

Måndag efter alla helger, min första dag åter på terapin, å som jag saknat min terapeut. På något sätt kan jag känna att jag nästan är lite ledsen att hon är min terapeut för hon kan inte få vara en viktig person i mitt liv utan bara min terapeut. Ho...

Ovido - Quiz & Flashcards