Näsbykôlla

Direktlänk till inlägg 9 maj 2010

Nu är det så

Av Kalina - 9 maj 2010 20:13

Födelsedagen är nu avklarad, lika så firandet. Har varit trevligt och så, men nog kändes det allt bättre när man var yngre. Nu är det så att jag längtar efter den perfekta födelsedagen. När man vaknar av sång, presenter som  man bara kunnat drömma om, inte för att dom behöver vara dyra, det handlar inte om det, det   handlar om tanken, att någon ansträngt sig lite extra för att ta reda på vad just jag skulle vilja ha. Sen hade det inte skadat att få en oväntat trekvart för sig själv i badrummet där jag kunde duscha, piffa och göra mig snyggast för att sedan få komma ner till ett dukat frukostbord med riktig mysfrukost.

Det låter väl som en toppenstart på en födelsedag? Det skulle det vara ur min synvinkel.

Sen är det så att man inte alltid fyller år på en helg, det kan ju hända att man jobbar just på födelsedagen, men det är ju inga problem. En bra start på dagen gör att arbetet flyter på och man bara njuter. Fortsättningen på den "perfekta födelsedagen" skulle vara att just jag blev uppmärksammad för att det var just jag som fyllde år, den som inte vill känna sig speciell en dag ljuger, jag skulle gärna känna mig speciell fler dagar på året, men just födelsedagen skall sticka ut. När kvällen kommer gör det ju inget om någon tänkt till lite extra, kanske lagat en god middag så jag slapp, så jag bara fick njuta. Sedan skulle det vara fantastiskt att bli satt på den där lilla tronen, att känna sig som prinsessan för dagen.


Dream on, detta kommer aldrig att inträffa, jag kommer fortsätta vakna upp utan sång, förvänta mig mer än det kommer bli, jag kommer alltid känna mig besviken, för att det inte blev det minsta speciellt på min dag. Det är helt enkelt så det är, kanske inget att hänga upp sig på, I-lands problem, finns alltid de som har det värre, men jag är jag och kan inte annat.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kalina - 7 mars 2012 18:20

1. Jag har inte bloggat på en hel evighet och det beror nog på: a) har inte haft tid b) har inte haft lust c) har inte haft ork d) har inte haft inspiration. e)f)g) en massa andra orsaker...   2. Jag har gjort en kupp idag. Jag bjöd mina barn på ...

Av Kalina - 6 februari 2012 15:47

Hur svårt ska det vara att umgås på ett nytt sätt? Bryta mönster, traditioner och vanor. Det här gillar du det här gillar jag, hur ska vi kunna mötas? Hur ska vi kunna hitta varandra? Helt plötsligt kändes avstånden milslånga.   Du och jag so...

Av Kalina - 20 januari 2012 14:18

Idag började dagen med en faktiskt rätt skön powerwalk bort till Almo för att träffa min kära vän Sara. Kylan bet rejält i kinderna idag men jag fick snabbt upp ångan. Vi slog föje och gick runt byn och babblade på som vanligt, det är så härligt att ...

Av Kalina - 11 januari 2012 14:36

Jag brukar ägna mig åt att gå igenom posten och alla tidningar jag inte hinner läsa på morgonen då jag äter frukost, mycket för att jag är ju ensam då och det känns liksom som en bra sysselsättning, då kan man oftast rensa bort en hel del gammalt brå...

Av Kalina - 10 januari 2012 14:45

Som jag tidigare skrivit så påverkar musiken mig väldigt mycket. Här om dagen hörde jag en låt som jag faktiskt hört sådär i bakgrunden tidigare men inte reflekterat så mycket över. Men nu när jag hörde den igen har den etsats sig fast och jag känner...

Ovido - Quiz & Flashcards