Näsbykôlla

Alla inlägg den 16 oktober 2010

Av Kalina - 16 oktober 2010 22:32

Det är konstigt det här med livet och hur man ändras hela tiden.

jag kan inte fatta hur jag så snabbt kan förstå ibland och ibland är det omöjligt att ändra på en tanke.

oj det lät filosofiskt, men man blir sånn ibland.


Jag måste säga att jag trots allt mår väldigt bra just nu och är väldigt lycklig.

Trots allt betyder: mycket på jobbet, mycket med plugget, mycket hemma, förbannat ont i ett ben (å jag som längtar ut att springa), ont i ryggen (det tar på krafterna att kånka på sjuklingar och paktetera älgkött)

Sen finns det en massa mer trots allt men jag känner mig ju rätt glad ändå.


Det var som när man skulle läsa den tröga boken om hälsans mysterium på sjuksköterskeutbildningen. Tänk att jag fuskade mig igenom den och nu likförbaskat när jag läster palliativ vård så skall jag läsa om KASAM känslan av samanhang, eller hur det nu var. Men det är nog så att Hälsan kommer från så mycket annat än bara smärtfrihet, problemfrihet och allt annat som kan vara jobbigt.


För att sluta flumma (än en gång) så har vi idag tagit hand om allt älgkött, blev en hel del, lika härligt som vanligt att fylla frysen. Just nu står älgbenen på spisen och kokar sig fina för kvarnen. Skall bli fina fisken med älgpölsa. :o)

Ovido - Quiz & Flashcards