Näsbykôlla

Direktlänk till inlägg 25 november 2011

Jobbet

Av Kalina - 25 november 2011 08:30

Jag var alltså på jobbet. Jag är ju sjukskriven sedan snart sex månader nu och att komma tillbaka till jobbet är svårt och innebär mycket ångest. Jag har sedan flera månader haft för avsikt att hälsa på, bara ta en fika och bara helt lugnt träffa mina arbetskamrater. Nu har det inte blivit så av flera anledningar, mest förmodligen på grund av att jag mått för dåligt och att det inneburit för mycket ångest. Men så igår hade jag en bra dag och ringde för att höra hur dom hade det, om det var lugnt så kunde jag ju komma förbi, ta med mig lite kakor och hälsa på. Det kändes rätt redan när jag ringde, jag beslutade mig därför att åka efter lunch. 


Tro mig när jag säger att promenaden över parkeringen var den värsta promenaden på länge. det kändes som alla tittade ut genom fönstret på samma gång och såg mig och tänkte en massa saker. Nu vet jag att det såklart inte var så, men man styr inte över allt man tänker.

När jag väl kom in till Mitt jobb och Mina arbetskamrater så kändes det genast mycket bättre, det kändes bra, det kändes skönt. Såhär skulle det ju kännas.

Så på det hela taget gick det riktigt bra, jag hade ett bra samtal med mina arbetskamrater, vi hade tid att prata, dom fick chansen att fråga vad dom ville och jag fick chansen att berätta hur jag mår och hur det känns allting. 

Promenaden tillbaka till bilen gick mycket bättre. :o)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kalina - 7 mars 2012 18:20

1. Jag har inte bloggat på en hel evighet och det beror nog på: a) har inte haft tid b) har inte haft lust c) har inte haft ork d) har inte haft inspiration. e)f)g) en massa andra orsaker...   2. Jag har gjort en kupp idag. Jag bjöd mina barn på ...

Av Kalina - 6 februari 2012 15:47

Hur svårt ska det vara att umgås på ett nytt sätt? Bryta mönster, traditioner och vanor. Det här gillar du det här gillar jag, hur ska vi kunna mötas? Hur ska vi kunna hitta varandra? Helt plötsligt kändes avstånden milslånga.   Du och jag so...

Av Kalina - 20 januari 2012 14:18

Idag började dagen med en faktiskt rätt skön powerwalk bort till Almo för att träffa min kära vän Sara. Kylan bet rejält i kinderna idag men jag fick snabbt upp ångan. Vi slog föje och gick runt byn och babblade på som vanligt, det är så härligt att ...

Av Kalina - 11 januari 2012 14:36

Jag brukar ägna mig åt att gå igenom posten och alla tidningar jag inte hinner läsa på morgonen då jag äter frukost, mycket för att jag är ju ensam då och det känns liksom som en bra sysselsättning, då kan man oftast rensa bort en hel del gammalt brå...

Av Kalina - 10 januari 2012 14:45

Som jag tidigare skrivit så påverkar musiken mig väldigt mycket. Här om dagen hörde jag en låt som jag faktiskt hört sådär i bakgrunden tidigare men inte reflekterat så mycket över. Men nu när jag hörde den igen har den etsats sig fast och jag känner...

Ovido - Quiz & Flashcards