Näsbykôlla

Direktlänk till inlägg 28 november 2011

Sjuk dag

Av Kalina - 28 november 2011 20:00

Åh vilken dag!

Jag hade laddad för denna dag hela helgen och dessa typer av dagar brukade jag göra förr innan jag blev sjuk (eller när jag var sjukare än jag förstod det kanske) Nåväl, det är ju saker asom skall fixas då och då och jag ville verkligen få till det lite extra just denna dag.

Hittills har jag inte pressat mig själv speciellt mycket för att just låta tiden ha sin gång, få läka, bli frisk osv, men på nått sätt måste jag ju se vart någonstans jag ligger, hur jag mår egentligen. Om jag inte någon gång pressar mig så vet jag ju inte. 


Då så, dagen började helt fantastiskt, men en skön promenade med min underbara vän Cecilia. Vi båda hade hundarna med oss och det gick riktigt bra. Ella fick inte hälsa men jag ser det inte som något nederlag hundar måste faktiskt inte hälsa, huvudsaken hon kan flyta med och fungera bra med andra hundar. Halt var det som attan, men det var ljuvligt ute för nu hade det ju kommit lite snö, så fint allt blir på en gång. Tänk jag våndas alltid över snön, när den kommer, men sen blir jag så glad när den äntligen kommer, det blir så sagolikt vackert!

Sen drog jag iväg till falun, halt var det ju nu över sågmyravägen, huvva! men det gick bra. Jag tänker som mormor alltid sa - när det är halt ska man tänka att man har ett ägg som man inte får ha sönder under gaspedalen, ägg ägg ägg!!!! ;o)

I falun var det först Plantagen som gällde för inköp av ny plastgran, vår gamla börjar se alltför anskrämlig ut och skall få flytta ut på altanen. Jag hittade en fin gran och lite vitt glitter att ha i den, blir fin fint! En rejäl åse jordnötter till fåglarna fick det bli också. Sen var det ica maxi där jag införskaffade pepparkaksdräkt till Märta, lite snören å grejer, blir ju alltid en hel del när man är där. 

Sen bar det av till Rusta där jag köpte adventsljusstake till tjejernas rum, en rosa :o) ( gissa om dom blev glada) Blev ju en hel del till även där.


Sen blev det Borlänge. Varje måndag träffar jag min terapeut och har som rutin att äta sushi på Fujisan innan och efter köper jag med mig en kaffe från Blombergs.

I bilen lyssnade jag på En av det tolv, av Agneta Sjödin, åh va bra den var! 


Nu känns det ändå som att dagen blev rätt bra trots allt, fick mycket gjort, trött som tusan men dagen blev bra.


          

 
 
Ingen bild

Janna

1 december 2011 23:55

Men jösses vilket kort på flickorna haha T ser ut som ett troll och M som en busig alv. =) Hoppas att avstämningsmötet gick bra för dig! puss å kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kalina - 7 mars 2012 18:20

1. Jag har inte bloggat på en hel evighet och det beror nog på: a) har inte haft tid b) har inte haft lust c) har inte haft ork d) har inte haft inspiration. e)f)g) en massa andra orsaker...   2. Jag har gjort en kupp idag. Jag bjöd mina barn på ...

Av Kalina - 6 februari 2012 15:47

Hur svårt ska det vara att umgås på ett nytt sätt? Bryta mönster, traditioner och vanor. Det här gillar du det här gillar jag, hur ska vi kunna mötas? Hur ska vi kunna hitta varandra? Helt plötsligt kändes avstånden milslånga.   Du och jag so...

Av Kalina - 20 januari 2012 14:18

Idag började dagen med en faktiskt rätt skön powerwalk bort till Almo för att träffa min kära vän Sara. Kylan bet rejält i kinderna idag men jag fick snabbt upp ångan. Vi slog föje och gick runt byn och babblade på som vanligt, det är så härligt att ...

Av Kalina - 11 januari 2012 14:36

Jag brukar ägna mig åt att gå igenom posten och alla tidningar jag inte hinner läsa på morgonen då jag äter frukost, mycket för att jag är ju ensam då och det känns liksom som en bra sysselsättning, då kan man oftast rensa bort en hel del gammalt brå...

Av Kalina - 10 januari 2012 14:45

Som jag tidigare skrivit så påverkar musiken mig väldigt mycket. Här om dagen hörde jag en låt som jag faktiskt hört sådär i bakgrunden tidigare men inte reflekterat så mycket över. Men nu när jag hörde den igen har den etsats sig fast och jag känner...

Ovido - Quiz & Flashcards