Näsbykôlla

Alla inlägg den 10 december 2009

Av Kalina - 10 december 2009 17:48

Idag har jag haft en ledig dag och har tillbringat den tillsammans med minstingen Myran. har haft mycket för oss idag, mycket som ska hinnas med. Kl 15.30 var iallafall dagens höjdpunkt. Storasyster Ärtans lucia uppträdande. Det tråkiga är väl det dåliga vädret. Luciatåg på dagis innebär att stå och frysa med sina telingar i vilket väder som bjuds eftersom det är utomhus. Idag var det extremt kladdigt och skitigt ute, en av de små luciorna for på näsan i kladdet direkt.

När själva luciatåget tågade ut från skidstugan och till sloggboden försvann även Myran, kunde inte se henne, tänkte att hon nog stod hos farmor, men det gjorde hon inte, då ser jag henne sitta med de övriga barnen i luciatåget, hon verkade känna sig hemma där, det är mina flickor det - mitt i centrum! :o)


Nu är vi hemkomna, lite frusna, lite smutsiga men njuter av att vara inne i ett, visseligen skitigt, men torrt och varmt hem.


Vill passa på att tacka alla mina kära vänner och nära, tack för era böner, har faktiskt hjälpt, har varit migränfri i nästan två veckor, helt fantastiskt!


kram

Ovido - Quiz & Flashcards