Näsbykôlla

Alla inlägg den 27 december 2009

Av Kalina - 27 december 2009 15:01

Idag var det rätt skönt att vakna och veta att inget var planerat, en helt vanlig söndag efter all denna julståhej. Har mycket att fundera på nu för tiden, mycket som snurrar runt i skallen och det mesta rör jobbet och delar av det. Dagen har tillbringats på divesrse slöa sätt, datorsurfing, allmänt plockande och sms:ande. Men jag tog iallafall ungarna med mig ut en sväng, kopplade på mig midjebältet som jag har när jag springer med hunden, satte vovven fast i bältet och kopplade sedan på rem med två pulkor bak på släp. Så där gick jag med två ungar på släp och en halvgalen hund fram. Bra träning och ungarna hade kul. Vi gick ner till sjön en sväng, häftigt, isen var alldeles svart. Någon hade plogat upp en bana så där gick jag som en häst med släp, gissa om jag var populär bland ungarna. Sen var det dags för backen hem, tungt men hemma väntade kaffet.


Nu har vi fikat, ungarna leker med sin nya julklapp, en pruttkudde! tänk va kul det kan vara med pruttar. :o)


Jag tänkte laga mat ikväll, det gör jag ju visserligen varje kväll, men idag blir det pizza, trött på julmat!


adios

Ovido - Quiz & Flashcards