Näsbykôlla

Alla inlägg den 4 september 2009

Av Kalina - 4 september 2009 10:08

Det var sedan en tid bestämt att jag skulle ta med stortjejej på en shoppingdag, känns lite kul att få ha henne själv lite, det behövs ju. Mannen skulle ta emot en hantverkare hemma som skulle flytspackla det stundande badrumsgolven men det blev framflyttat så vi fick även med honom på vår shopping. 

Vi drog till kupolen, jag hade fått ett presentkort på Duka av min kära mormor som skulle användas, vet ju att Duka har blivit uppköpt av Cervera, har stått att det skulle fasas ut. Ledsen och sur blev jag när jag isåg att min presentkort på 600 spänn var helt odugligt, jag kunde inte använda det. Som lite plåster på såen hade cervera ordnat med 30% rabatt då man anvnde de ogilitiga presentkorten, men det är ju inte riktigt samma sak. jag hade tidigare bestämt mig för att köpa något fin för presentkortet, konstglas eller liknande, men det kunde jag se mig i stjärnorna efter, det bliv en vattenkokar som vi ska ha på induktionshällen.

Nåväl, vi gick sedan in till Panduro, behövde köpa en present till Ärtans kompis som fyller år imorgon och sen kan jag ju naturligtvis inte komma ut från den butiken utan att ha en hel stor kasse med mig, en massa "brahagrejer".

Sen blev det lite nytt snyggt till mig, ett par skjortor, en tröja och ett par ursköna träningsbyxor. 

Vi drog från kupolen till Falun för att titta på klinker och kakel, Vilken djungel! Tänk att det är lite svårt varje gång, jag har lyckats byta idé hur många gånger som helst. Tror nog ändå att jag kommit fram till en stil nu, kommer nog ha någon jordnära fräg på golvet, en mörkbrun och sedan cremefärgade lite störe rektangulära plattor på väggarna, sedan blir det glasbetong till duschen.

Vi hann till Neco också för att titta lite, Ärtan började bli lite trött men hon hade sannerligen haft kul under dagen. När vi kom hem stod Myran och farmor på trappen, jag stack direkt iväg för att hämta min bössa, så roligt att äntligen få den. Eller få och få, den var ju inte gratis direkt men nu är det klart.

Kvällen tillbringade jag och mannen i soffan, popcorn och god mörk choklad.

Ovido - Quiz & Flashcards