Näsbykôlla

Alla inlägg den 27 september 2009

Av Kalina - 27 september 2009 12:00

Efter en skön natt vaknade jag utan migrän, skönt. Jag och mannen drog ut i skogen för att kika på mina älgpass, snitsla lite stigar och röja. Oja vad jag slet och jobbade, fixade till så det blev fint med granris och så att det inte akulle se alltför illa ut. Blir nog bra detta. Fick också hjälp av maken att hitta de bästa vägarna till passen, lite rörigt var det ju men det får gå. Kände att jag inte varit så fräsch de senaste dagarna, fick nästan lite bröstsmärtor när jag slet med det tyngsta riset, märks att man haft migrän i en vecka, medicinen gör ju inte saken bättre. Vi åkte hem och ringde till svärmor, Myran hade kräkts en gång, men det kom efter hon hade gungat en massa så jag antar att det berodde på lite åksjuka. Vi blev uppbjudna på klimpsoppa och ugnspannkaka.

Efter lunchen drog vi hem, jag fixade lite inför middagen och gjorde i ordning allt för barndansen.

På barndansen var det livat värrem tråkigt att det är så få, endast typ 8-9 barn, undrar just vart de övriga är, måste nog maila ut lite till dem. Men tillräckligt intensivt var det ändå. sedan var det dags för vuxenlaget, vi var hela 6 stycken, helt otroigt. Tycker det är tråkigt att vi inte är fler, så många medlemmar men så få som kommer, man kan ju undra vad dom gör.

barnen var med på dansen som vanligt, men det är ju inge vidare, dom var trötta och griniga, jag fick avbryta rätt snart och fra hem, ge dom mat och sedan kan mannen hem, vi åt och sen var det bara för mig att dra vidare på jägarkören, som jag nästan hade glömt bort.

Kul övning men jag kände att huvudet började dunka, nu hoppas jag det håller imorgon.


Ovido - Quiz & Flashcards