Näsbykôlla

Alla inlägg den 29 september 2009

Av Kalina - 29 september 2009 11:45

Vaknade inte med migrän, helt fantastiskt, bara en liten lätt irritation i huvudet men inte migrän, skönt, nu kanske det blir någon rätsida. Åkte till jobbet och hade en bra dag, kul att få träffa min arbetrskamrater och få Tjöta lite med O, uppskattas verkligen!

När jag skulle åka hem höll jag nästan på att krocka med en tant i OK-rondellen, hon for rätt ut framför mig när jag var inne i rondellen, shit, jag la mig på tutan, men allt gick bra. Sedan på rakan från sammhället till gärdebyn låg jag bakom en traktor, två bilar framför mig körde om traktorn ochjag kikade ut för att se om jag kunde göra det samma, i mötande fil kommer ännu en traktor men på tillräckligt långt avstånd så jag kör om, när jag möter den andra traktorn ser jag flera bilar påväg ut för att köra om, stressade. jag ser i backspegeln att flera av dom kör om, men jag vet ju att det var en trakotor dom skulle möta i motsatt körbana, men det verkade gå vägen. Sedan högst tio minuter senare kommer ett trafikmeddelande om en bilolycka mellan Gärdebyn och Rättvik. Läskigt, hoppas allt gick bra.

jag kom dock hem trygg och säker, lagade lite mat, mannen hade börjat kakla badrummet, så fint det blir!

Mitt i maten ringde neurologen som jag väntat på, efter lite diskusion blev det bestämt att jag skulle börja med ny medicin, en starkare men en hel del biverkningar (huvva), alla mina nya symtom sa neurologen berodde på migrän så det var ju skönt att höra, har ju blivit lite orolig för om det är nått annat. Till min stora sorg verkar det som att jag måste lägga ner träningen, inte helt givetvis men ta det lugnare, inte 100%, typ promenader och styrka, inte för fullt, får se hur det blir med det, ska försöka få till nått.

Efter att ha klätt ungarna i pyjamas och fixat välling drog jag iväg till träningen för att värda, bestämde mig för att inte göra nått på träningen bara det som krävdes av mig. Kunde ändå inte låta bli lite styrka, men kände att migränen lurade så jag var tvungen att sluta rätt kvickt. Nu hoppas jag på en ny dag där jag får vara frisk!

Ovido - Quiz & Flashcards