Näsbykôlla

Alla inlägg den 26 september 2009

Av Kalina - 26 september 2009 12:15

En skön dag, vaknade utan migrän, yes!

Idag skulle kosan styras till bondemarknaden inne i Leksand. jag svärmor och barnen åkte dit in, skönt och varmt väder. Nu var väl inte marknaden så mycket att hänga i granen men trevligt ändå att komma ut lite. Vi gick en sväng till kyrkogården och vattnade på gravarna istället, sedan åkte vi till Neco. Där sammanstrålade vi med maken, det var stort jubileum så vi passade på att äta lunch där, dom bjöd på korv och hamburgare, gratis är gott! :o)

Sedan kikade vi inne i butiken, jag och maken skulle hämta resten av kaklet som han förbeställt men jag upptcäkte då ett annat kakel, som var mycket snyggare och billigare på kampanjpris, så det blev bara att byta. Vi kikade även på lite badrumsinredning, ett fint till bra pris som vi bestämde oss för. Sedan drog flickorna hem till farmor på övernattning, jag och mannen gjorde oss i ordning och åkte in till Gårdscafét i leksand där vi beställt bor. Oj så god mat! Efter det gick vi till bion och såg "flickan som lekte med elden", ser fram emot sista filmen, bökerna är ju toppen och jag tycker nog dom lyckats med filmerna. tråkigt nog kände jag av migränen när jag kom hem, blev tvungen att ta medicin igen.

Ovido - Quiz & Flashcards