Näsbykôlla

Alla inlägg den 23 juni 2010

Av Kalina - 23 juni 2010 16:35

Jag kunde läsa hur det var, jag kunde hitta alla svar, på nästa blad i livets manual

Undrar vad som händer nu när boken plötsligt tagit slut med mer än kanske halva livet kvar?

Alla minnen från barndomen, sen kom den första kärleken med hjärtasorg och sång från himelen.

Så klev man in i en vuxenvärld. En vacker dag så stod han där, han som skulle dela framtiden.

Det finns en rädsla att inte se, vad morgondan ska ge.


Vem vet vad som händer, tar en dag i sänder. Jag har lärt min att leva med vinden som hastigt vänder.

Att fortsätta brinna, eller sakta försvinna. Jag vill gå på på den väg mot ljuset som kärlek förnimmer.


Världen sjöng vår bröllopssång, och sen den dagen barnen kom, fanns det inte någon tid att vända om.

Men nu är tiden för ovisshet, nu känner själen sin sårbarhet och den söker skydd i det man redan vet.

Det finns en rädsla att inte se, vad morgondan ska ge.


Vem vet vad som händer, tar en dag i sänder. Jag har lärt min att leva med vinden som hastigt vänder.

Att fortsätta brinna, eller sakta försvinna. Jag vill gå på på den väg mot ljuset som kärlek förnimmer.



                                                av
Johan Moraeus

Ovido - Quiz & Flashcards