Näsbykôlla

Alla inlägg den 13 augusti 2010

Av Kalina - 13 augusti 2010 13:15

Så då var dagen kommen, dagen då jag skulle åka på semester själv med barnen. Normalt är jag rätt feg, inte när det gäller att köra bil långt eller liknade men det är lite läskigt att köra själv, hitta själv och ta hand om barnen själv, allt på en gång. Var beredd på en prövning för man kunde ju aldrig veta hur det skulle gå. Har packat lite pö om pö under veckan så det var inte överdrivet mycket som behövde packas samma dag men nog är det mycket som ska med. hela bilen full, ja eller nästan, det fanns gott om plats hos barnen och mig det var väl främst i bagageluckan som det var mycket.

Första stoppet på min semester skulle bli IKEA i Valbo. Ärtan började redan i Leksand sucka och undra över -När är vi framme? Att försöka förklara för henne att det är långt kvar var lite tufft men efter lite trixande, mellis, kisspauser och barnmusik så kom vi i alla fall fram. Nu var nästa steg, barnen hade fått ett halvt löfte att få vara inne och leka i lekrummet medans jag handlade på IKEA, grejen är den att endast 10 barn får vara där åt gången, sist var det fullt. det stod en familj och funderade och pratade men jag gick helt sonika fram till personalen och frågade om det fanns plats kvar, ja sa hon, det finns plats för två barn. Yes!!! min dag var räddad och jag kunde hålla mitt löfte. ungarna skuttade lyckligt in med skölpaddsstämpel på handen och jag fick en tjusig sköldpaddsskylt att bära väl synligt. :o)

Jag rusad igenom butiken upp och ner, ner och upp, hittade stolsdynor och en hel hög servetter plus lite annat som jag bara MÅSTE ha :o)

gick iväg med varorna till bilen och hämtade ungarna som stod och tittade efter mig, alla ungar hade gått för att äta och dom hade visst sett mig. Vi gick upp för att äta. Tack IKEA för att ni har pannkakor och tack för att barnen får glass till efterätt.

Sen fortsatte vi till Skutskär, dagens huvudmål. Skulle tillbringa kvällen och natten hos R och hennes familj. Träffade min kära vän och det känndes så skönt. Där kan jag vara mig själv, hon läser mig som en öppen bok och verkar känna mig långt innan jag själv gör det. Ungarna for iväg med hennes ungar och lekte som dom aldrig gjort nått annat. Kvällen skulle bjuda på kräftskiva som jag var bjuden på, kändes roligt och lite spännande, alltid kul att träffa en massa nya människor.

Vi fixade och trixade lite inför kräftskivan och piffade till oss. Folk kom till festen lite pö om pö, vi spelade kubb och försökte roa barnen så gott det gick. Sen fick vi äntligen sätta oss och äta kräftor, och som jag älskar dom, små fula, röda men himelskt goda!

Festen var riktigt trevlig, jag hann både, spilla på mig lite, skratta så jag grät, lyssna på alla roliga människor och som vanligt så kan jag inte ens låtsas vara en timid och försynt människa utan brister med ens när jag rappt bara måste ge en massa kommentare, jag är omöjlig. Skulle vara kul att någon gång träffa en bunt nya vänner och låtsas vara lite blyg. Gästerna droppade av men den sista gick iväg vid 02.30 tror jag så kvällen blev lång.

Men en fantastisk kväll var det allt!

Ovido - Quiz & Flashcards