Näsbykôlla

Direktlänk till inlägg 30 september 2009

Från botten upp mot toppen

Av Kalina - 30 september 2009 11:53

Nu får det faktiskt vara nog, när jag vaknade med migrän idag , tionde dagen på raken, så kände jag att jag inte orkar mer, helt förtvivlad och det kändes totalt meningslöst allting. Huvudet kändes som det skulle klyvas mitt itu och superångest för att jag åter igen inte kunde ta mig till jobbet, vad skall alla tycka vad skall alla tro. Men tack vara min kloke man så har jag rest mig lite, nästippen ovanför vattenytan. Nu krävs radikala åtgärder. Bort med allt som inte har med jobba att göra. Har mailat till en massa personer som har med min fritid att göra för att helt enkelt ta paus i två veckor. Inget värdansvar, ingen jägarkörsträning och ingen dans. Torkar bort en tår i ögonvrån när jag ser på allt det roliga som jag tvingas ta bort men nu är det så, sköter jag det snyggt så kanske jag kan återuppta en del men med mer försiktighet.


Kavlar nu upp ärmarna, ska lägga ig och vila en stund till, sen börjar återhämtningen, min resa från botten till toppen!

 
 
Ingen bild

lotta

30 september 2009 19:37

älskade syster. Förstår att det känns tungt. Duktig du är som ändå tar tag i saker. Som du skriver så behöver det ju inte vara för alltid. Men just nu verkar det som att du behöver sortera lite i ditt liv. Älskar dig. Puss

 
Pappa

Pappa

30 september 2009 23:01

Äntligen!

http://Budkatta

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kalina - 7 mars 2012 18:20

1. Jag har inte bloggat på en hel evighet och det beror nog på: a) har inte haft tid b) har inte haft lust c) har inte haft ork d) har inte haft inspiration. e)f)g) en massa andra orsaker...   2. Jag har gjort en kupp idag. Jag bjöd mina barn på ...

Av Kalina - 6 februari 2012 15:47

Hur svårt ska det vara att umgås på ett nytt sätt? Bryta mönster, traditioner och vanor. Det här gillar du det här gillar jag, hur ska vi kunna mötas? Hur ska vi kunna hitta varandra? Helt plötsligt kändes avstånden milslånga.   Du och jag so...

Av Kalina - 20 januari 2012 14:18

Idag började dagen med en faktiskt rätt skön powerwalk bort till Almo för att träffa min kära vän Sara. Kylan bet rejält i kinderna idag men jag fick snabbt upp ångan. Vi slog föje och gick runt byn och babblade på som vanligt, det är så härligt att ...

Av Kalina - 11 januari 2012 14:36

Jag brukar ägna mig åt att gå igenom posten och alla tidningar jag inte hinner läsa på morgonen då jag äter frukost, mycket för att jag är ju ensam då och det känns liksom som en bra sysselsättning, då kan man oftast rensa bort en hel del gammalt brå...

Av Kalina - 10 januari 2012 14:45

Som jag tidigare skrivit så påverkar musiken mig väldigt mycket. Här om dagen hörde jag en låt som jag faktiskt hört sådär i bakgrunden tidigare men inte reflekterat så mycket över. Men nu när jag hörde den igen har den etsats sig fast och jag känner...

Ovido - Quiz & Flashcards