Näsbykôlla

Direktlänk till inlägg 7 augusti 2010

Pippi på träning

Av Kalina - 7 augusti 2010 09:30

Hadde en förnimmelse om att jag nästan glömt bort någonting redan igårkväll, men jag kom på det, jag skulle ju vara värd på Friskis&Svettis träningen idag. Men ingen fara på taket, även om barnen har skaffat sig den goda vanan att inte vakna förrens vid strax efter sju eller ibland senare, så var det ju ingen brådska.

Vi käkade frukost på altanen idag, skönt när det är hyfsat varm så man kan sitta där, så somrigt liksom.

På festplatsen var det tomt på folk, jag och familjen kom dit och roddade med det vi kunde tills övriga i gänget kom dit. Det var skapligt med folk på passet och jag tog i för kung och fosterland. För säkerhets skull tog jag en löprunda hem efter passet. Så där ja!

Väl hemma var det egentligen inte mycket kvar än att försöka få luft, dricka vatten och äta lite mat, sedan var det dags för det stora makeovern, vi skulle på pippimaskerad hos vänner i Almo. Det var sedan länge bestämt att min äldsta flicka skulle vara Annika i fin klänning med rosett i håret, då passade det ju bra att jag var Annikas mamma, nu vet jag då rakt inte vad den kvinnan heter, tråkigt, men jag fick slänga mig med titeln - hen jag är Annikas mamma.

Jag snofsade till mig rejält med tjusig klänning och skor som matchade halsbandet och hela kittet. Maken blev pirat, lätt fixat! Lillasyster då? Hon har pendlat mellan att vara Tommy och apa men blev sjörövarpippi.

Kalaset var riktigt bra! (får lite prestationsångest) Sockerdricksträd, paket-träd (å vi som inte ens har något träd) ( eller jo, ett pyttelitet äppelträd ) Det var ett kafferepskalasbord som hette duga med flera sorters kakor och tårtor saft och kaffe. Det lilla treåriga födelsedagsbarnet= pippi herself, satt i godan ro under sitt sockerdricksträd och lät sig uppvaktas och runt omkring sprang flera sjörövare, pruseluskor, hästar och apor.

Roligt kalas!

Huvudet var inte som det skulle, jag avböjde ett drinkparty med utgång i Rättvik men kände ändå att jag vill göra nått kul en lördagkväll. Lite buttert sa ja - vi kan väl ändå ta båten och äta på restaurang. Sagt och gjort vi drog i väg i den ljumma sommarkvällen till Orsanbadet och till vår stora glädje, kvällen till ära så var det grillbuffé, kunde faktiskt inte bli så mycket bättre. Ungarna stupade i säng och jag och maken myste framför en film.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kalina - 7 mars 2012 18:20

1. Jag har inte bloggat på en hel evighet och det beror nog på: a) har inte haft tid b) har inte haft lust c) har inte haft ork d) har inte haft inspiration. e)f)g) en massa andra orsaker...   2. Jag har gjort en kupp idag. Jag bjöd mina barn på ...

Av Kalina - 6 februari 2012 15:47

Hur svårt ska det vara att umgås på ett nytt sätt? Bryta mönster, traditioner och vanor. Det här gillar du det här gillar jag, hur ska vi kunna mötas? Hur ska vi kunna hitta varandra? Helt plötsligt kändes avstånden milslånga.   Du och jag so...

Av Kalina - 20 januari 2012 14:18

Idag började dagen med en faktiskt rätt skön powerwalk bort till Almo för att träffa min kära vän Sara. Kylan bet rejält i kinderna idag men jag fick snabbt upp ångan. Vi slog föje och gick runt byn och babblade på som vanligt, det är så härligt att ...

Av Kalina - 11 januari 2012 14:36

Jag brukar ägna mig åt att gå igenom posten och alla tidningar jag inte hinner läsa på morgonen då jag äter frukost, mycket för att jag är ju ensam då och det känns liksom som en bra sysselsättning, då kan man oftast rensa bort en hel del gammalt brå...

Av Kalina - 10 januari 2012 14:45

Som jag tidigare skrivit så påverkar musiken mig väldigt mycket. Här om dagen hörde jag en låt som jag faktiskt hört sådär i bakgrunden tidigare men inte reflekterat så mycket över. Men nu när jag hörde den igen har den etsats sig fast och jag känner...

Ovido - Quiz & Flashcards