Näsbykôlla

Direktlänk till inlägg 11 augusti 2010

Siljan runt

Av Kalina - 11 augusti 2010 21:02

En dag full av händelser skulle man kunna säga, eller en dag av sjukt mycket bilåkande skulle man också kunna säga, men det har sanneligen varit värt det.

Dagen har börjat rätt bra med hyfsad sovmorgon sedan efter lite pyssel här hemma for jag och flickorna till Mora. Idag var det Myrans stora dag, hon skulle säga hejdå till napparna. Vällingavskedet klarades av för en dryg vecka sedan så nu var det dags för nästa steg. Vi hade beslutat att napparna skulle lämnas till karparna i djuraffären i Mora och det gick ju hur lätt som helst att pluppa i dom i vattnet, får se hur lätt det blir att somna ikväll...

Efter den stora bravaden hade lillan blivit lovad en present, varför det blev en tur till stora leksaksaffären. Tänk vad det finns mycket av både det ena och det andra. På ett sätt är det rätt roligt att gå omkring i affären titta på allt, förundras över den rosa avdelningen tillika den lite mer gråa avdelningen. Förundras nästan lika mycket över hur mina flickor utan någon som helst uppmaning, genast rusar till just den rosa avdelningen och jag vet inte om jag bara ska finna mig i det eller protestera och komma med några käcka moraliska uppmaningar. Jag beslutar mig ändå för att vara tyst och stumt beundra mina barns kunskaper. -Å titta en Petshop! (I min värld finns eller fanns det en gång en grupp som hette "pet shop boys, närmre än så kommer jag inte) Å titta vilka fina barbies! (Aha det känner jag ju faktiskt till, har ju till och med egna någonstans i någon kartong i ett mörkt hörn) -Åh mamma titta vilka fiiiiinaaaa!!! Titta på prinsessorna!!!!! Dessa prinsessor som dyker upp i tid och otid. Men men jag har ju bestämt mig för att svälja dessa moralkakor som snurrat runt i mitt huvud. Det är ok att tycka det är fint med rosa, det är ok att välja klänning och kjol och förakta blåa byxor. Om mina flickor väljer det så får dom det. Varför måste eller ska jag kämpa emot när jag djupt innerst inne själv älskar rosa och lila och glitter.... -Mer glitter åt folket!!!! I hemlighet trycker jag på alla knappar på alla dockor i affären, det plingar, glittar och låter lite varstans och jag fnissar lite för mig själv...busigt...


Efter besöket i affären kommer vi tillslut ut med en docka som kan prata, några presenter och lite glittriga barbiebokmärken (sånna fanns då inte när jag var liten) Blev nästan lite sugen på att köpa Manicklar som nyligen inkommit till butiken...kommer ihåg dom.. :o)

Efter detta drar vi till Mackedonken och käkar lite för att sedan dra till Rättvik och Övre Gärdsjö för att hälsa på min kära vän och hennes flickor.

Mysigt och roligt blir det som vanligt, trivs bra där. Tiden är alltid för kort men tillslut måste vi dra hemmåt.


Nu sitter jag här och hör ett halvt kaos på övervåningen, en som förtvivlat ropar på sin napp, en annan på vatten... ska nog ta en promenad. ;o)

 
 
Ingen bild

R

24 augusti 2011 12:50

Manicklar =) vilken affär är det som säljer dem? dem kommer jag ihåg =)

Kalina

22 november 2011 14:57

Leksaksaffärerna säljer dom lite från och till faktiskt, till min stora förtjusning. :o) Kolla i Rättvik.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kalina - 7 mars 2012 18:20

1. Jag har inte bloggat på en hel evighet och det beror nog på: a) har inte haft tid b) har inte haft lust c) har inte haft ork d) har inte haft inspiration. e)f)g) en massa andra orsaker...   2. Jag har gjort en kupp idag. Jag bjöd mina barn på ...

Av Kalina - 6 februari 2012 15:47

Hur svårt ska det vara att umgås på ett nytt sätt? Bryta mönster, traditioner och vanor. Det här gillar du det här gillar jag, hur ska vi kunna mötas? Hur ska vi kunna hitta varandra? Helt plötsligt kändes avstånden milslånga.   Du och jag so...

Av Kalina - 20 januari 2012 14:18

Idag började dagen med en faktiskt rätt skön powerwalk bort till Almo för att träffa min kära vän Sara. Kylan bet rejält i kinderna idag men jag fick snabbt upp ångan. Vi slog föje och gick runt byn och babblade på som vanligt, det är så härligt att ...

Av Kalina - 11 januari 2012 14:36

Jag brukar ägna mig åt att gå igenom posten och alla tidningar jag inte hinner läsa på morgonen då jag äter frukost, mycket för att jag är ju ensam då och det känns liksom som en bra sysselsättning, då kan man oftast rensa bort en hel del gammalt brå...

Av Kalina - 10 januari 2012 14:45

Som jag tidigare skrivit så påverkar musiken mig väldigt mycket. Här om dagen hörde jag en låt som jag faktiskt hört sådär i bakgrunden tidigare men inte reflekterat så mycket över. Men nu när jag hörde den igen har den etsats sig fast och jag känner...

Ovido - Quiz & Flashcards