Näsbykôlla

Direktlänk till inlägg 14 augusti 2010

Dagen efter igår

Av Kalina - 14 augusti 2010 13:45

Vaknade trött av alltför pigga barn hemma hos min vän och hennes familj. Tänk att de ska vara så pigga på morgonen, jag som kommit i säng på tok för sent var trött som tusan. Men till slut masade jag mig upp, började packa ihop lite av alla grejer, skulle ju vidare under dagen. Morgonen blev ändå väldigt soft och lugn, käkade frukost och hannprata lite mer med min kära vän innan jag packade ut mig och flickorna i bilen för att dra vidare mot Väddö.

Resan gick bra, barnen sov lite men höll igång rätt bra, fick lite lördagsgodis så det var inga problem faktiskt. Vi anlände vid lunchtid till Hallstavik och kände att det var dags att äta nått. Fick bli en hamburgare i all enkelhet. Komihåglapp till mig; ät inte hamburgare som du inte gjort själv eller liknade, det är förfärligt äckligt med kiosk burgare. fy!

Vi drog i alla fall vidare till Ortala hem till moster och hennes man, barn och mina fina T. Kändes så skönt att komma fram dit, vi satt och drack vatten, softade men märkte efter ett par timmar att mina barn började se väldigt hålöda och tröttaut, det var ofantligt varmt och fuktigt så dom blev riktigt slitna. Då tog vi och packade badkläderna och fr till Bornan för att ta ett dopp. och vilket dopp sen; superskönt i vattnet, jag och barnen badade och njöt.


Kvällen blev trevlig och lugn, vi bjöds på gott grillat med tillbehör, drack rosé och kom på att det faktiskt är riktigt gott med rosé vin, friskt på nått vis. Ungarna var trötta och jag gick upp till huset för att lägga dom, men varje kväll är det som att trycka på en knapp, så fort dom kommer i säng blir dom pigga och röjer runt i minst en timme. Efter att barnen somnat gick jag ner till de andra, snackade lite, åt lite godis och planerade inför morgondagen.

Läggdags vid 23.30, lite tidigare denna kväll, var så trött sedan morgondagen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kalina - 7 mars 2012 18:20

1. Jag har inte bloggat på en hel evighet och det beror nog på: a) har inte haft tid b) har inte haft lust c) har inte haft ork d) har inte haft inspiration. e)f)g) en massa andra orsaker...   2. Jag har gjort en kupp idag. Jag bjöd mina barn på ...

Av Kalina - 6 februari 2012 15:47

Hur svårt ska det vara att umgås på ett nytt sätt? Bryta mönster, traditioner och vanor. Det här gillar du det här gillar jag, hur ska vi kunna mötas? Hur ska vi kunna hitta varandra? Helt plötsligt kändes avstånden milslånga.   Du och jag so...

Av Kalina - 20 januari 2012 14:18

Idag började dagen med en faktiskt rätt skön powerwalk bort till Almo för att träffa min kära vän Sara. Kylan bet rejält i kinderna idag men jag fick snabbt upp ångan. Vi slog föje och gick runt byn och babblade på som vanligt, det är så härligt att ...

Av Kalina - 11 januari 2012 14:36

Jag brukar ägna mig åt att gå igenom posten och alla tidningar jag inte hinner läsa på morgonen då jag äter frukost, mycket för att jag är ju ensam då och det känns liksom som en bra sysselsättning, då kan man oftast rensa bort en hel del gammalt brå...

Av Kalina - 10 januari 2012 14:45

Som jag tidigare skrivit så påverkar musiken mig väldigt mycket. Här om dagen hörde jag en låt som jag faktiskt hört sådär i bakgrunden tidigare men inte reflekterat så mycket över. Men nu när jag hörde den igen har den etsats sig fast och jag känner...

Ovido - Quiz & Flashcards