Näsbykôlla

Direktlänk till inlägg 15 augusti 2010

Sjösjuk landkrabba

Av Kalina - 15 augusti 2010 13:45

Det var bestämt sedan igår att vi skulle ta en tur till Åland allihop jag och barnen, Moster med ban och hand barn, T och fina kusin, totalt 8 stycken klev ombord på båten vid strax före 10.00 Dagen var inte lika lugn och fin som igår, inte lika varmt och en hel del blåst. Men jag tänkte, att ta åksjukemedicin är ingen idé jag blir bara trött. Vi hade bestämt oss för att inte äta i buffén utan ta det lugnt. Vi satt och slappade lite när vi lättade ankar, tog en fika och sen blev det taxfree. Jag passerade snabbt parfymavdelningen, hade börjat känna mig lätt illamående och parfymlukt är inte min grej. Sen var det alkoholavdelningen, där hade jag inte direkt nått ärende heller, kom sedn till godiset. Ungarna for runt som sjöbusar bland hyllorna, jag kände hur det gungade i magen. Barnen valde en varsin Hello Kitty godispez och sedna säger ärtan ; mamma jag tror jag är magsjuk. Aha! inte bara jag som kände av de rätt kraftiga vågorna med andra ord. Vi betalade med en himla fart och drog till toaletterna. Vi kissade och sen mådde vi faktiskt bättre, illamåendet la sig lite. Vi satte oss en stund, barnen åt sitt godis och hade kul.

Det började närma sig lunchtid så vi gick till cafeterian. Men jag var inte direkt sugen, försökte peta i mig den torra laxen och sönderkokta potatisen men det gick inte så bra. jag är faktiskt väldigt kräsen, mat är så viktigt och det är så sällan man blir riktigt nöjd. Barnen fick dela på en panpizza men den tyckte det inte om heller, eller så var de förmodligen fulla med pezgodisar.

Efter maten tog jag och I och A ännu en tur i Taxfree, då hittade jag lite fina smycken som jag köpte, kände kul.


Vi gick upp till musikbaren, lyssnade på ett halvtaskigt coverband och väntade på att komma i land. jag kände att jag mer och mer bara ville kräkas, mådde så himla illa, blev blekare och blekare, svettades, försökte massera alla punkter mot illamående som finns, rummet tycktes krympa, en kvinna satte sig på bordet bredvid oss och hon stank av nån sliskig parfym, det var kört. jag bad att få hjälp med barnen, gick med vingliga steg mot toaletterna, överallt luktade det illa och det gungade och for i mitt huvud.

Kunde inte kräkas, mådde bara illa, satte mig på toalettlocket och la huvudet i händerna, bara satt så länge länge. Säkert en halvtimme senare kvicknar jag till och går till de andra, mår fortfarande pyton men det är lite lugnare. Vi går ner till bryggan då det är dags att kliva i land.

Gissa om det var skönt att få friskluft och känna fast mark under fötterna.


Kvällen blev lugn och skön, började med fantastiska hamburgare! Så ska det vara! Lammfärsburgare med grönsaker och bröd. Barnen hade roligt med grannens barn som hade en ny pool. Efter en lång kvällsritual med barnen blev det tid för lugn och ro. Jag Moster och kusin satte oss i deras varma härligt bubblande jacuzzi. Vi pratade och pratade, förflyttade oss sedan in till soffan och fortsatte pratet. Skönt att få lite tid att prata.

Klockan 02.00 ropar barnen på mig, alltså dags att lägga sig.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kalina - 7 mars 2012 18:20

1. Jag har inte bloggat på en hel evighet och det beror nog på: a) har inte haft tid b) har inte haft lust c) har inte haft ork d) har inte haft inspiration. e)f)g) en massa andra orsaker...   2. Jag har gjort en kupp idag. Jag bjöd mina barn på ...

Av Kalina - 6 februari 2012 15:47

Hur svårt ska det vara att umgås på ett nytt sätt? Bryta mönster, traditioner och vanor. Det här gillar du det här gillar jag, hur ska vi kunna mötas? Hur ska vi kunna hitta varandra? Helt plötsligt kändes avstånden milslånga.   Du och jag so...

Av Kalina - 20 januari 2012 14:18

Idag började dagen med en faktiskt rätt skön powerwalk bort till Almo för att träffa min kära vän Sara. Kylan bet rejält i kinderna idag men jag fick snabbt upp ångan. Vi slog föje och gick runt byn och babblade på som vanligt, det är så härligt att ...

Av Kalina - 11 januari 2012 14:36

Jag brukar ägna mig åt att gå igenom posten och alla tidningar jag inte hinner läsa på morgonen då jag äter frukost, mycket för att jag är ju ensam då och det känns liksom som en bra sysselsättning, då kan man oftast rensa bort en hel del gammalt brå...

Av Kalina - 10 januari 2012 14:45

Som jag tidigare skrivit så påverkar musiken mig väldigt mycket. Här om dagen hörde jag en låt som jag faktiskt hört sådär i bakgrunden tidigare men inte reflekterat så mycket över. Men nu när jag hörde den igen har den etsats sig fast och jag känner...

Ovido - Quiz & Flashcards