Näsbykôlla

Direktlänk till inlägg 27 mars 2010

Hur ytlig får en flicka vara

Av Kalina - 27 mars 2010 10:15

Jag njöt faktiskt när jag vaknade idag, även fast huset skrek av ungar som inte alls ville ha sovmorgon och även fast huvudvärken gjorde sig påmind.

Vi har börjat dagen med mys.


Sen tog min man med sig ungarna ut och jag fick en stund för mig själv. Varför har jag inte tidigare kommit på hur mycket jag njuter av den där timmen för mig själv i badrummet? Vi har nog världens mysigaste badrum och jag kan lätt vara instängd länge länge där. I lugn och ro pyssla, titta ut och fundera, duscha länge, ansiktsmask, hårinpackning, rakning, putsning. Bara att länge länge få känna den goda lukten av duschkrämen. Bli färdig, torka sig, smörja, fixa, putsa lite mer, titta ut lite. Att slutligen komma ut ut det där badrummet och känna sig finare och vackrare än en nyutslagen ros är helt fantastiskt!


Det är också en sak som jag inte förstått, jag är snart 32 år gammal och först nu kan jag erkänna för mig själv att den vackraste blomman är rosa rosor och jag fullkomligt älskar mild rosdoft. Man kämpar ideligen för att hitta något mer spännande, verka mer spännande än man är, men jag har just kommit på det. Jag är en helt vanlig tjej som emellanåt faktiskt får vara lite ytlig.

varför väljer jag alltid de näst bästa trosorna när jag ska klä mig, för att på något vis "spara" de finste till något speciellt. Nu är det ju så att speciellt är det ju när man vill. Hädanefter blir det det bästa och finaste varje dag om jag så vill

varför kämpar jag med att försöka pracka på mina flickor unisex, grönt, traktorer när dom egentligen vill ha rosa och lila, tyll, rosor och glitter. Nör det är egentligen det jag också vill. Jag är ju en helt vanlig tjej.


Nu är det slut på den ständiga strävan, nu ska här bara njutas av rosa, glitter, rosdoft, skira vackra saker, de bästa trosorna, få vara bara sådär tjejig som faktiskt jag vill vara...

 
 
Ingen bild

Lotta

27 mars 2010 20:41

Du är så underbart klok min älskade syster. Kloka tankar och ord. Känner igen mig i mycket av det du skriver. Många av mina tankar är lika som dina och det var så skönt att få läsa dom. Jag har svårt att få ner mina tankar i skrift. Älskar dig

 
Ingen bild

SUN

27 mars 2010 21:12

Läs Sanna Ehdin; Sluta kämpa-BÖRJA LEVA

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kalina - 7 mars 2012 18:20

1. Jag har inte bloggat på en hel evighet och det beror nog på: a) har inte haft tid b) har inte haft lust c) har inte haft ork d) har inte haft inspiration. e)f)g) en massa andra orsaker...   2. Jag har gjort en kupp idag. Jag bjöd mina barn på ...

Av Kalina - 6 februari 2012 15:47

Hur svårt ska det vara att umgås på ett nytt sätt? Bryta mönster, traditioner och vanor. Det här gillar du det här gillar jag, hur ska vi kunna mötas? Hur ska vi kunna hitta varandra? Helt plötsligt kändes avstånden milslånga.   Du och jag so...

Av Kalina - 20 januari 2012 14:18

Idag började dagen med en faktiskt rätt skön powerwalk bort till Almo för att träffa min kära vän Sara. Kylan bet rejält i kinderna idag men jag fick snabbt upp ångan. Vi slog föje och gick runt byn och babblade på som vanligt, det är så härligt att ...

Av Kalina - 11 januari 2012 14:36

Jag brukar ägna mig åt att gå igenom posten och alla tidningar jag inte hinner läsa på morgonen då jag äter frukost, mycket för att jag är ju ensam då och det känns liksom som en bra sysselsättning, då kan man oftast rensa bort en hel del gammalt brå...

Av Kalina - 10 januari 2012 14:45

Som jag tidigare skrivit så påverkar musiken mig väldigt mycket. Här om dagen hörde jag en låt som jag faktiskt hört sådär i bakgrunden tidigare men inte reflekterat så mycket över. Men nu när jag hörde den igen har den etsats sig fast och jag känner...

Ovido - Quiz & Flashcards