Näsbykôlla

Direktlänk till inlägg 31 mars 2010

Saknad och odugliga jordgubbar

Av Kalina - 31 mars 2010 22:29

Just nu ganger det lite i mig, det gnager en liten oro, gör lite ont.

Har delat så mycket av mig själv så länge, har visat mer av mig än jag annars gör. Nu är det slut på det, nu får jag trycka på avknappen och sluta dela av mig.

Det är ju en sak att dela med sig av sig själv och känna sig trygg med det, men det är inte alltid man är det, trygg alltså. Oftast är livet väldigt otryggt, man går mest i sin egen bubbla och kanske inte alltid vågar visa vem man egentligen är. Och sen när man kanske gör det, visar vem man är, så kanske det redan är försent, eller så kanske det känns för svårt att lämna den trygga bubblan och släppa taget, det är tryggast att stanna kvar.


Djupt, sjupt, så oändligt djupt.


För att vara lite ytlig kan jag istället skriva att jag klippt mig i en ny frisyr, känns roligt, kul med lite nytt. Jag blev nog nöjd, även om det tog ett bra till innan man fick någon respons här hemma. Då är det tur man har vänner och familj som ser och bryr sig.

Var upp på mitt ordinarie jobb en sväng innan stängning idag, pratade med en fantastisk vän som berättade en hel del saker. Många saker jag blir riktigt rädd över att höra och många saker som gör mig rent ledsen. Inte kul att höra om jobbet nu för tiden, men blir mest ledsen. Det värsta är att jag känner mer och mer att jag inte vill tillbaka, vill vara kvar där jag är nu. Alla som betyder något på jobbet är borta eller påväg bort, vad ska jag dit och göra till ett ställe där ens resurser ej tas till vara, där jag skall sorteras in i mängden, mätas och på sikt kanske kastas bort som en sån där EU-jordgubbe, för liten och oduglig. Men egentligen är dom där små, odugliga jordgubbarna dom man helst vill ha, dom sötaste och med mest arom. Tänk det!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kalina - 7 mars 2012 18:20

1. Jag har inte bloggat på en hel evighet och det beror nog på: a) har inte haft tid b) har inte haft lust c) har inte haft ork d) har inte haft inspiration. e)f)g) en massa andra orsaker...   2. Jag har gjort en kupp idag. Jag bjöd mina barn på ...

Av Kalina - 6 februari 2012 15:47

Hur svårt ska det vara att umgås på ett nytt sätt? Bryta mönster, traditioner och vanor. Det här gillar du det här gillar jag, hur ska vi kunna mötas? Hur ska vi kunna hitta varandra? Helt plötsligt kändes avstånden milslånga.   Du och jag so...

Av Kalina - 20 januari 2012 14:18

Idag började dagen med en faktiskt rätt skön powerwalk bort till Almo för att träffa min kära vän Sara. Kylan bet rejält i kinderna idag men jag fick snabbt upp ångan. Vi slog föje och gick runt byn och babblade på som vanligt, det är så härligt att ...

Av Kalina - 11 januari 2012 14:36

Jag brukar ägna mig åt att gå igenom posten och alla tidningar jag inte hinner läsa på morgonen då jag äter frukost, mycket för att jag är ju ensam då och det känns liksom som en bra sysselsättning, då kan man oftast rensa bort en hel del gammalt brå...

Av Kalina - 10 januari 2012 14:45

Som jag tidigare skrivit så påverkar musiken mig väldigt mycket. Här om dagen hörde jag en låt som jag faktiskt hört sådär i bakgrunden tidigare men inte reflekterat så mycket över. Men nu när jag hörde den igen har den etsats sig fast och jag känner...

Ovido - Quiz & Flashcards