Näsbykôlla

Alla inlägg den 4 juli 2009

Av Kalina - 4 juli 2009 18:14

Denna dag är min älskade mans födelsedag. Vi började dagen med sovmorgon för min man medans jag och flickorna fixade frukost. När tiden var inne trampade vi alla upp för trappen sjungandes "Vi gratulerar..." Ärtan hade ritat en hög med fina teckningar, hade också slagit in ett paket själv, en nappflaska till dockan. Sedan gav flickorna bort ett pussel och en cd skica med Rolandz. Min present var ett dygns timeout tillsammans med mig.

Efter frukosten körde mannen upp flickorna till farmor och efter det blev det lite allmänt pyssel, jag bakade tårta och kakor och mannen klippte gräset. Sedan lunchade vi en god pasta carbonara.

Vi slappade och fick för en gång skull chansen att prata lite. Vi drog upp till hotellet i Näs för att starta vår spadag. Vi fick nyckeln till vårt rum, klädde oss i morgonrockar och tofflor och tassade ner till spaavdelningen. Vi satt och myste i relaxen och fick sedan våra behandlingar med massage, så skönt. Sedan var det dags för kurbad, vattnet var hett men efter en stunds kämpande kom vi i, det är oslagbart skönt och rogivande.

Efter vårt kurbad släpade vi oss tillbaka till relaxen, driack lite vatten och vilade, vi bestämde oss för att slappa lite mer fast ute vid poolen istället, vi hämtade de glassar som ingick i spapaketet och satte oss vid poolen, jag passad på ett ta ett par simtag.

Efter en god stunds slappande tyckte vi att det var dags att klä oss för middagsbuffén. och vilken buffé sen. Det var medelhafsbuffé, så himla gott!

Vi åt oss proppmätta, alla möjliga godsaker.

Efter vi kände oss nöjda på mat och lugn drog vi hem igen, slängde oss framför TV:n en sväng och la oss sedan för att sova. imorgon sovmorgon!



Ovido - Quiz & Flashcards