Näsbykôlla

Alla inlägg den 6 juli 2009

Av Kalina - 6 juli 2009 15:23

Gick upp tidigt, dags att baka mjukbulla till kvällen bystugedans. Jag är den som sätter degen och gör ämnar, vi försöker att dela upp arbetet, visserligen bakar jag ut också och gräddar om det är så, men min man är bättre på själva gräddningen, dessutom är barnen oftast trötta på allt vad bakning heter när vi kommer till utbaket så då är det lika bra att låta maken fixa det. Idag hade vi dessutom hjälp av vår vän C som också är med i folkdanslaget. Allt som allt bakade vi på 11 liter tror jag, blev en del bullar med andra ord. :o)

När bakningen var klar var det bara resten kvar då, att packa ihop allt som skulle med till bystugedansen, duscha, piffa till sig och vänta in barnvakterna. Vi var vid sockenstugan i god tid, hann ställa i ordning. Till min stora glädje kom min vän S med make och dotter, trevligt att se henne, tyvärr kunde hon inte vara med och dansa då hon varit lite krasslig sista tiden, vi fick hjälp med smått och gott, min vän I kom också enligt plad, hon var oss behjälpliga hela kvällen, vilken klippa! Vi passade på att lära henne lite dans också, framför att schottis. Kvällen blev så lyckad, 107 pers kom och ett gäng spelmän och så vi från folkdanslaget förstås. Jag fick trots allt som skulle göras, dansa en hel del, både orsa polskor och allt annat som bjuds in på en genuin bystugedans. Vi var hemma vid 00.30 och det blev ju förstås sängen direkt.

Glad!

Ovido - Quiz & Flashcards