Näsbykôlla

Alla inlägg den 16 juli 2009

Av Kalina - 16 juli 2009 20:18

Igår kom vi hem från vår semestervecka i Roslagen, det har både varit full upp och lugn och ro, men för det mesta ändå rätt fullt upp. Vi var över till Fogdö och hälsade på min morfar med sambo. Väldigt trevligt att äta god mat hos dom och ta en promenad längs trollstigen, jobbigt med alla mygg bara.

Sedan blev det en trevlig tur till åland med smörgåsbord och hela kitet med min syster med familj. Det var länge sedan jag åt ett så trevligt smörgåsbort. det blev förstås lite handlat i Taxfree också, lite smått och gått med betoning på gott. Vi hade en trevlig sen kväll tillsammans jag syrran och F och min man. Vi spelade lite poker, riktigt kul. Lite öl och rom och cola gick också i.

I övrigt känns det ju lite småvemodigt att vara nere i mormors hus, hon finns liksom kvar i väggarna, det luktar mormor och jag saknar henne innerligt. Det blev en del tårar men det är väl i och för sig bra för bearbetning och grejer. Min kära morbror kom hem från sin semster i Smålan och nu har han följt oss till dalarna.


På vägen hem från roslagen tod vi en vända förbi min kära vän R men familj i Skutskär. Så trevligt att träffa dom och särskillt henne. Vi skall som tur är träffas snart igen. :o)

Nu henna i Näs fortsätter allt som förut, idag har det tvättats, packats upp och lagats mat och sedan det övriga plocket. Mannen har klippt gräs och gjort iordning och håller just på att sjösätta båten, vi har med andra ord haft en full arbetsdag idag.


Nu är vi faktiskt helt lediga allihop hela helgen, otroligt.

Av Kalina - 16 juli 2009 20:03

Igår kom vi hem från vår semestervecka i Roslagen, det har både varit full upp och lugn och ro, men för det mesta ändå rätt fullt upp. Vi var över till Fogdö och hälsade på min morfar med sambo. Väldigt trevligt att äta god mat hos dom och ta en promenad längs trollstigen, jobbigt med alla mygg bara.

Sedan blev det en trevlig tur till åland med smörgåsbord och hela kitet med min syster med familj. Det var länge sedan jag åt ett så trevligt smörgåsbort. det blev förstås lite handlat i Taxfree också, lite smått och gått med betoning på gott. Vi hade en trevlig sen kväll tillsammans jag syrran och F och min man. Vi spelade lite poker, riktigt kul. Lite öl och rom och cola gick också i.

I övrigt känns det ju lite småvemodigt att vara nere i mormors hus, hon finns liksom kvar i väggarna, det luktar mormor och jag saknar henne innerligt. Det blev en del tårar men det är väl i och för sig bra för bearbetning och grejer. Min kära morbror kom hem från sin semster i Smålan och nu har han följt oss till dalarna.


På vägen hem från roslagen tod vi en vända förbi min kära vän R men familj i Skutskär. Så trevligt att träffa dom och särskillt henne. Vi skall som tur är träffas snart igen. :o)

Nu henna i Näs fortsätter allt som förut, idag har det tvättats, packats upp och lagats mat och sedan det övriga plocket. Mannen har klippt gräs och gjort iordning och håller just på att sjösätta båten, vi har med andra ord haft en full arbetsdag idag.


Nu är vi faktiskt helt lediga allihop hela helgen, otroligt.

Av Kalina - 16 juli 2009 20:03

Igår kom vi hem från vår semestervecka i Roslagen, det har både varit full upp och lugn och ro, men för det mesta ändå rätt fullt upp. Vi var över till Fogdö och hälsade på min morfar med sambo. Väldigt trevligt att äta god mat hos dom och ta en promenad längs trollstigen, jobbigt med alla mygg bara.

Sedan blev det en trevlig tur till åland med smörgåsbord och hela kitet med min syster med familj. Det var länge sedan jag åt ett så trevligt smörgåsbort. det blev förstås lite handlat i Taxfree också, lite smått och gått med betoning på gott. Vi hade en trevlig sen kväll tillsammans jag syrran och F och min man. Vi spelade lite poker, riktigt kul. Lite öl och rom och cola gick också i.

I övrigt känns det ju lite småvemodigt att vara nere i mormors hus, hon finns liksom kvar i väggarna, det luktar mormor och jag saknar henne innerligt. Det blev en del tårar men det är väl i och för sig bra för bearbetning och grejer. Min kära morbror kom hem från sin semster i Smålan och nu har han följt oss till dalarna.


På vägen hem från roslagen tod vi en vända förbi min kära vän R men familj i Skutskär. Så trevligt att träffa dom och särskillt henne. Vi skall som tur är träffas snart igen. :o)

Nu henna i Näs fortsätter allt som förut, idag har det tvättats, packats upp och lagats mat och sedan det övriga plocket. Mannen har klippt gräs och gjort iordning och håller just på att sjösätta båten, vi har med andra ord haft en full arbetsdag idag.


Nu är vi faktiskt helt lediga allihop hela helgen, otroligt.

Ovido - Quiz & Flashcards