Näsbykôlla

Alla inlägg den 10 november 2010

Av Kalina - 10 november 2010 20:35

Tänk dig en myrstack. I en myrstack, ett myller, en massa individer men en struktur att följa, man vet vad man har och vad man får Inga frågetecken, alla har sin plats och alla arbetar för samma mål.

Tänk dig en hönsgård, fullt med kackel, fullt med sprättiga hönor och och hönsskit, men även där vet man vad man får, allt kackel har ändå någon form av struktur, det finns en given ledare, luft och solsken. Alla vet sin plats.

Tänk dig en flock elefanter. Stora, grå och klumpiga kan tyckas, men där finns kärlek, omtanke, hierarki och alla har sin plats.


Allt detta är bättre än mitt jobb, helt ärligt, just nu skulle jag hellre stapla burkar på ica. jag tycker hemskt mycket om mina arbetskamrater, de flesta är fina och omtänksamma, sen är ju inte alla kompatibla med mig eller jag med dom, men så är det ju i livet. Jag önskar så att det kunde bli lite struktur, att våra chefer vågade vara just chefer. Det är jättebra att chefer lyssnar och kan ändra sig på bra argument men när vindar blåser får inte kappan vändas varje gång. ibland måste en chef ta ett beslut och stå för det. Det kan ju vara så att man måste pröva ett tag först och sedan utvärdera, men våga lita på sin förmåga att leda.

Oj oj, man skulle kunna tro att jag håller på att doktorera i en chefsutbildning eller nått, men jag är bara lätt uppgivet efter en jobbig dag på jobbet. Det är bara för mycket ostruktur och helt enkelt ett kaos just nu.

Ja, 60% blir det.


Ovido - Quiz & Flashcards