Näsbykôlla

Alla inlägg den 17 november 2010

Av Kalina - 17 november 2010 17:02

För ca nio år sedan träffade jag en kille under en resa till irland, ja, det var inte bara jag som träffade honom, även syrran gjorde det. Vi blev goda vänner och kort därefter kom han och hälsade på mig och min dåvarande. Denna irländare var nog som irländare är mest; vänlig, humoristisk, rödhårig, glad i öl och hade en härlig dialekt. När han reste hem så blev det inte så mycket mer kontakt, ja vi hördes ett par gånger per telefon men inte så mycket mer. För ett par år sedan hittade vi på varandra på facebook och jag fick veta att han gift sig och fått två barn, roligt! Nu för ett par veckor sedan ringer min mobil, ett okänt nummer. Ingen presentation men jag hör direkt vem det är. jag sitter på tåget till Borlänge och har lite svårt att höra men hör endå det mesta av samtalet. Han pratar och pratar, jag hinner bara få in ett -Yes, eller No, eller möjligtvis ett litet fniss. Kärnan i samtalet var att han inte slutat tänka på mig under dessa nio år, han säger något i stil med att man vet inte vart kärlekens vägar leder. Det framkommer att han är skilld, barnen bor hos sin mor, han är arbetslös, hans vänner dricker för mycket och han vill flytta till sverige. Han säger något menade om att det skulle vara trevligt att fira jul i sverige.

Oj oj oj, tänk att bekymren inte slutar att hopa sig. Jag, som den vänliga människa jag är, känner att det är svårt att svara och vi avslutar samtalet med ett, -vi hörs.

Stackars mämnniska, att han inte haft nått vettigare än mig att tänka på i alla dessa år, jag har definitivt inte tänkt på honom. Nu är det ju så att jag inte haft något intressi honom alls ens när vi träffades, enbart en ytlig vänskap skulle man kunna säga.

Ja, vad nu göra? Har väl i princip bestämt mig för att skriva ett mail till honom, berätta att det inte finns några känslor till honom, och att det inte passar att fira jul här. Helst av allt skulle jag bara villa säga typ : piss off, men som den väluppfostrade tjej jag är så passar det sig inte, jag är inte riktigt den som gör på det viset, tycker nog inte han förtjänar det heller.


Tips på vad jag kan skriva i mailet mottages tacksamt. :o) gärna på engelska ;o)

Ovido - Quiz & Flashcards