Näsbykôlla

Alla inlägg den 5 maj 2011

Av Kalina - 5 maj 2011 16:15

Min dag började med sång. familjen kom med paket och uppvaktade vid sängen, mysigt och härligt. Jag fick sånt såm jag ville ha, vackra ting.

Vi åt en mysig frukost och for sedan iväg på vår utflykt. 

Vi började på Sollerön, i ett naturskyddsområde gick vi på promenad och fikade.

Vi åkte vidare till Nusnäs, tittade på dalahästtillverkning, köpte mig en present från pappa och Sun, en dalahäst som heter kärlekshästen, fantastiskt fin.

Vi åkte sedan för en lunch i Mora.

När lunchen var klar ville vi titta på utsikten, åkte upp mott Frykås, tyvärr komm det då och då regnskurar och just under vår tur upp på grönklittsberget så regnade det rejält. Men men, vi hade mysigt ändå.

Vi tog en fika i Orsa och for över Våmhus tillbaka mot Mora och hemmåt igen.


Vi njöt av god älgfilé till middag och jag och maken fick en hyfsat lugn kväll tillsmans, tittade på en romantisk komedi och det var lagom för mitt trötta huvud. 


Detta var en bra födelsedag.

Ovido - Quiz & Flashcards