Näsbykôlla

Direktlänk till inlägg 28 juli 2009

Långt ifrån varje dag

Av Kalina - 28 juli 2009 19:16

har helt enkelt inte haft lust att skriva på ett tag, det är som att livet inte hinns med riktigt just nu. inte det att jag inte har fritid och semester, emn det är så förbaskat mycket att göra hela tiden, önskar att det inte var så. Idag har vi börjat det dryga och stora arbetet med vår häck. Vi ska rensa ur, kantskära och barka. Blir skitsnyggt när det är klart, men det är ett jättejobb att få till det. Det förbaskade regnvädren har gjort marken så våt så jorden är så kompakt. Vi har inte hunnit långt idag men vi har iallafall börjat.

Middagen bestämde vi för att ta ute idag, vi tog båten till orsanbadet, gott och lagom komplicerat. barnen var faktiskt också rätt drägliga idag. :o)

Vi har i två dagar varit nere i skutskär hos min kära kompis R och hennes familj. vi hann med en lång vända på Furuviksparken och mycket mysihop med våra barn, det bästa av allt var nog ändå R och min långpromad och att vi hann prata så mycket. Det känns som om vi är på samma stadium i tankarna just nu, lite ambivalenta när det gäller framtiden, Å om vi ändå hade bott närmre varandra.

Min Morbror har nu åkt hem och det är rätt skönt att bara vara vi i familjen igen även om vi haft otroligt kul och trevligt, det hade nog varit enklare om det inte vore för att Ärtan blir lätt dryg då hon inte får så mycket uppmärksamhet som hon är van vid.


Imorgon blir det fint ävder har jag hört så det blir nog båten igen och lite jobb med häcken, sen blir det träning för hela slanten. :o)



 
 
Ingen bild

Lotta

29 juli 2009 03:40

Förstår att du inte hinner med att skriva. Ibland har man helt enkelt inte lust heller. Jag tycker dock att det alltid är lika kul att läsa när du skrivit..=)
Kramar

 
Ingen bild

Susanne

29 juli 2009 08:43

Som en liten tröst är det lättare att rensa när det är blött, rötterna har inte behövt gå så djupt för att nå vattnet. Hoppas ni har bra knäskydd och vattentäta handskar.
Kycka till!

 
Ingen bild

r

30 juli 2009 00:50

jadu, käre, käre vän. Tänk va härligt det hade varit med några färre mil emellan oss...

vi får helt enkelt ta och ses oftare så vi kan gå och fundera på våra liv tillsammans!

älskar dig!

/R

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kalina - 7 mars 2012 18:20

1. Jag har inte bloggat på en hel evighet och det beror nog på: a) har inte haft tid b) har inte haft lust c) har inte haft ork d) har inte haft inspiration. e)f)g) en massa andra orsaker...   2. Jag har gjort en kupp idag. Jag bjöd mina barn på ...

Av Kalina - 6 februari 2012 15:47

Hur svårt ska det vara att umgås på ett nytt sätt? Bryta mönster, traditioner och vanor. Det här gillar du det här gillar jag, hur ska vi kunna mötas? Hur ska vi kunna hitta varandra? Helt plötsligt kändes avstånden milslånga.   Du och jag so...

Av Kalina - 20 januari 2012 14:18

Idag började dagen med en faktiskt rätt skön powerwalk bort till Almo för att träffa min kära vän Sara. Kylan bet rejält i kinderna idag men jag fick snabbt upp ångan. Vi slog föje och gick runt byn och babblade på som vanligt, det är så härligt att ...

Av Kalina - 11 januari 2012 14:36

Jag brukar ägna mig åt att gå igenom posten och alla tidningar jag inte hinner läsa på morgonen då jag äter frukost, mycket för att jag är ju ensam då och det känns liksom som en bra sysselsättning, då kan man oftast rensa bort en hel del gammalt brå...

Av Kalina - 10 januari 2012 14:45

Som jag tidigare skrivit så påverkar musiken mig väldigt mycket. Här om dagen hörde jag en låt som jag faktiskt hört sådär i bakgrunden tidigare men inte reflekterat så mycket över. Men nu när jag hörde den igen har den etsats sig fast och jag känner...

Ovido - Quiz & Flashcards