Näsbykôlla

Direktlänk till inlägg 21 juni 2011

något form av rekord

Av Kalina - 21 juni 2011 18:27

Igår tog ångesten över totalt. Tänkte på jobbet och det får mig att gå upp i limningen, det är då mitt dåliga samvete kommer fram, när jag känner att jag inte riktigt räcker till och min uppfostran säger mig att man alltid skall göra sitt bästa. Nu är det ju så att min terapeut säger åt mig att vara en medelmåtta, att lära om mig till att inte vara bäst, att inte prestera och för en person som alltid sett på sina föräldrar som alltid presterat och gått på för fullt så är det inte så lätt. Man är inrutat i det, invaggad i det. Det är i mina gener och nu helt plötsligt så skall jag tänka om, tänka nytt.

Nu är det ju så att jag rår inte för att jag är sjuk, hade jag sprungit och trampat snett i våras och fått en komplicerad fotledsfraktur så hade det varit lättare att acceptera och säga till dom på jobbet att tyvärr, jag kan inte jobba just nu. Nu är det själen som är bruten, det syns inte men det gör ont, så förbaskat ont.

Så igår då, värkte det i bröstet av ångest, mitt samvete ville hjälpa till på jobbet, lösa alla problem, känna skuld för att jag inte kunde vara där och prestera. jag har då fått tabletter att ta för att dämpa ångesten, jag tog en sådan igår, somnade tillslut i min makes famn, han strök mig över håret, torkade bort mina tårar. Jag vaknade vid halv nio när mina barn ville ha frukost, maken hade förstås varit igång länge. Jag var tröttare än tröttast. Åt frukost sen blev det sängen igen och sov till halv tolv. Tror det aldrig har hänt tidigare.

Nu är jag fortfarande trött, har huvudvärk, dags att ta lite mer mediciner, vet att det på sikt kommer bli bättre, men ibland känns det bara som en dimma, ibland orkar jag bara inte vara positiv, ibland vill jag bara vara ledsen och önska att jag kunde tänka less is more.

Less is more...

 
 
Ingen bild

lotta

21 juni 2011 20:57

Min älskade.
Ger dig en stor kram blunda så känner du den.
Försök och släpp lite av samvetet jag vet att det är skit svårt att släppa nåt man blivit inprintad men som du sa till mig. Du måste bli frisk själv först innan du kan hjälpa sjuka. Du är så klok. Underbara du. Jag älskar dig så.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kalina - 7 mars 2012 18:20

1. Jag har inte bloggat på en hel evighet och det beror nog på: a) har inte haft tid b) har inte haft lust c) har inte haft ork d) har inte haft inspiration. e)f)g) en massa andra orsaker...   2. Jag har gjort en kupp idag. Jag bjöd mina barn på ...

Av Kalina - 6 februari 2012 15:47

Hur svårt ska det vara att umgås på ett nytt sätt? Bryta mönster, traditioner och vanor. Det här gillar du det här gillar jag, hur ska vi kunna mötas? Hur ska vi kunna hitta varandra? Helt plötsligt kändes avstånden milslånga.   Du och jag so...

Av Kalina - 20 januari 2012 14:18

Idag började dagen med en faktiskt rätt skön powerwalk bort till Almo för att träffa min kära vän Sara. Kylan bet rejält i kinderna idag men jag fick snabbt upp ångan. Vi slog föje och gick runt byn och babblade på som vanligt, det är så härligt att ...

Av Kalina - 11 januari 2012 14:36

Jag brukar ägna mig åt att gå igenom posten och alla tidningar jag inte hinner läsa på morgonen då jag äter frukost, mycket för att jag är ju ensam då och det känns liksom som en bra sysselsättning, då kan man oftast rensa bort en hel del gammalt brå...

Av Kalina - 10 januari 2012 14:45

Som jag tidigare skrivit så påverkar musiken mig väldigt mycket. Här om dagen hörde jag en låt som jag faktiskt hört sådär i bakgrunden tidigare men inte reflekterat så mycket över. Men nu när jag hörde den igen har den etsats sig fast och jag känner...

Ovido - Quiz & Flashcards