Näsbykôlla

Alla inlägg den 26 april 2009

Av Kalina - 26 april 2009 19:39

Dagen började med en sovmorgon som dock inte blev någon vidare sovmorgon eftersom vi kom isäng så sent, men iallafall. Kl 10 var det möte med Snäs folkdanslag, mycket prat om barndansen och framtiden. Sedan drog jag iväg och hämtade mina ungar hos farmor. Vad hjärtat fylls på så fort man ser dom.

Dom måste haft ett hektiskt dygn för dom var så trötta. Ärtan somnade i min famn så fort vi kom in. Vi bjöd över J och C på lunch, tacopaj, mums.

Sedan var det bara att rusa iväg på nästa, hämta S upp på öppet hus och dra iväg in till Leksand, där var det nämligen bytardagar i helgen. Vi strosade omkring och det blev som vanligt en hel del. Ärtan är i ett stort behov av lekbyxor, men det är hon inte längre vill jag lova. Lite kläder blev det förstås till Myran också. Sedan hittade jag en del böcker oh VHS filmer, det var inte tokigt. Vi har en video nere vid "barn" TV:n så det passade perfekt med lite fler barnfilmer. Så roligt med min nya vän S, hon är otroligt go och fin, hoppas vi kan umgås mer.


Sen var det bara att dra hem snabbt som attan och vidare till barndansen. idag var det avslutning och lite extra körigt, men så kul det var. Fick så många kramar av mina fina dansbarn. Känns lite vemodigt att jag inte får se dom på ett tag men samtidigt skönt, behöver en paus nu. Efter dansen fikade vi och sedan var det dags för vuxendansen.

Nu har vi kommit hem från den, trötta och väldigt nöjda efter dagen.


Jag har så förbannat ont i min mage, har ingen aptit och känner mig allmänt ledsen innombords, borde nog vara sorg kombinerat med magkatarr eller nått, hmm...kanske dags att varva ner lite.

Vill inte jobba imorgon!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards