Näsbykôlla

Direktlänk till inlägg 24 april 2009

Konstig dag

Av Kalina - 24 april 2009 21:20

Idag har jag inte fällt en enda tår, inte ens blivit blank i ögonen. Idag förstår jag inte att Mormor har dött, idag lever hon fortfarande. Tänker bara logiskt på det hela, vet att det kommer ännu en gråtdag, och ännu en...men det var skönt att på något sätt ta en paus.


Dagen har varit bra, skittrött i morse men kom på benen iallafall, har ju inte så mycket att välja på med två vildar i huset. :o)

Mannen var ute och arbetade med veden och jag tog tag i det igengrodda huset. Det är så jobbigt med våren när man plötsligt upptäcker hur skitigt det är överallt. Att illbattingen fäller som en tok gör ju inte saken bättre.


En glad överaskning fick jag när lillasyster L ringde och ville hälda på. weee va kul!!!

Hon, hennes karl och två barn kom och lekte med mina barn, vi stekte falukorv och stuvade makaroner för ett helt kompani...eller en bunt hungriga vedhuggare åtminstonde.

Efter maten gick vi ut, på med galonisar och i med ungarna i sandlådan, toppenfint väder och mysigt med kaffe och glasspinne.


Sedan fortsatte jag förberedelserna inför kvällen. Vi skulle ha gäster, några rätt nya vänner från grannbyn. Riktigt trevligt var det. deras lilla söta dotter passade förträffligt tillsammans med mina flickor.

Följde med på en promenad hem till dom men vovven och nu är jag hemma igen.


En bra dag.

 
 
Ingen bild

L

24 april 2009 22:08

Tack för en trevlig dag.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kalina - 7 mars 2012 18:20

1. Jag har inte bloggat på en hel evighet och det beror nog på: a) har inte haft tid b) har inte haft lust c) har inte haft ork d) har inte haft inspiration. e)f)g) en massa andra orsaker...   2. Jag har gjort en kupp idag. Jag bjöd mina barn på ...

Av Kalina - 6 februari 2012 15:47

Hur svårt ska det vara att umgås på ett nytt sätt? Bryta mönster, traditioner och vanor. Det här gillar du det här gillar jag, hur ska vi kunna mötas? Hur ska vi kunna hitta varandra? Helt plötsligt kändes avstånden milslånga.   Du och jag so...

Av Kalina - 20 januari 2012 14:18

Idag började dagen med en faktiskt rätt skön powerwalk bort till Almo för att träffa min kära vän Sara. Kylan bet rejält i kinderna idag men jag fick snabbt upp ångan. Vi slog föje och gick runt byn och babblade på som vanligt, det är så härligt att ...

Av Kalina - 11 januari 2012 14:36

Jag brukar ägna mig åt att gå igenom posten och alla tidningar jag inte hinner läsa på morgonen då jag äter frukost, mycket för att jag är ju ensam då och det känns liksom som en bra sysselsättning, då kan man oftast rensa bort en hel del gammalt brå...

Av Kalina - 10 januari 2012 14:45

Som jag tidigare skrivit så påverkar musiken mig väldigt mycket. Här om dagen hörde jag en låt som jag faktiskt hört sådär i bakgrunden tidigare men inte reflekterat så mycket över. Men nu när jag hörde den igen har den etsats sig fast och jag känner...

Ovido - Quiz & Flashcards