Näsbykôlla

Direktlänk till inlägg 18 april 2009

Lördag

Av Kalina - 18 april 2009 20:18

Riktigt skön dag idag med både lite ilska, tårar men också en hel del skratt och mys. Började med att jag , som egentligen skulle få en behövlig sovmorgon, fick gå upp med Ärtan och sätta på film. "Alfons och Milla". Sen hade ju mannen bestämt sig för att han skulle köra in ved på morgonen så han stcak ut vid sju, och det innebar ju i praktiken att jag också tvingades upp klockan sju. Inte så kul. var rätt sur på mannen när han kom in.

Men det lägger sig rätt fort, är ju inte känd för att vara långsint. Ärtan fick sen följa med papsen ut och åka traktor och fixa vedföråd tillsammans med Farfar och farbror, jag och Myran tog en lång promenad runt Almo med vovven, endast ett hundmöte, det räckte. Myran babblar på hej vilt numera, det roligaste att beskåda på denna promenad var vatten, vatten och vatten, varenda dike skulle kommenteras. :o)

Lagom till Llunchen dök svärmor upp, vi åt tillsammans och jag fick åter en massa beröm för maten. Hon ger en verkligen kickar. Drog sedan iväg till Röjeråsen för att gå på klädparty hos min kära syster och min fina systerdotter E.

Jag handlade förstås en del, kan inte låta bli, men till min stora lycka vann jag också ett hemligt plagg, undrar just vad det kan vara.

hemkomsten blev mysig, flickorna rusade i famnen och pussar och kramar av makaronochkorvkladdiga barn. Finns det något mer underbart! Hjärtat fylls på. Jag gjorde en god fiskrätt till mig och mannen, blev riktigt gott.


1 st fryst sejblock, skivas och läggs i ugnsfast, smort form, kryddas med salt och peppar och förlagas i 10 minuter i ugen 225 grader.

2 dl Vispgrädde vispas och i den fluffiga grädden blandas chilisås, salt, itaienska salladskryddor. Grädden klickas på fisken och in i ugnen i ca 15 minuter. 

Under tiden kokas ris och fixas sallad.


Ärtan somnade i puffen framför Bompa och Myran somnade i sängen glatt snackandes.


Resten av kvällen kommer tillbringas i soffan med mannen, popcorn, choklad och Robinson.

 
 
Ingen bild

Lotta

19 april 2009 14:59

Kul att du också börjat blogga, så man hänger med lite mer vad som händer i ditt liv. Kramar
ps. Tack för att du kom på klädpartyt

 
Ingen bild

Kajsa

19 april 2009 19:09

Skoj att du har börjat blogga, jättekul att läsa! Vilka fyndiga smeknamn du har på barnen :-) Kram

 
Ida

Ida

19 april 2009 21:01

Hej där.
Kul att läsa om smått och stort i din vardag! Jag återkommer!
P.S Min blogg, ja vi får se hur det blir med den, det skrivs väldigt sällan i den, det kan hända att det blir en och annan "anteckning" på fejjan istället! En får se...

http://dagarnablirlivet.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kalina - 7 mars 2012 18:20

1. Jag har inte bloggat på en hel evighet och det beror nog på: a) har inte haft tid b) har inte haft lust c) har inte haft ork d) har inte haft inspiration. e)f)g) en massa andra orsaker...   2. Jag har gjort en kupp idag. Jag bjöd mina barn på ...

Av Kalina - 6 februari 2012 15:47

Hur svårt ska det vara att umgås på ett nytt sätt? Bryta mönster, traditioner och vanor. Det här gillar du det här gillar jag, hur ska vi kunna mötas? Hur ska vi kunna hitta varandra? Helt plötsligt kändes avstånden milslånga.   Du och jag so...

Av Kalina - 20 januari 2012 14:18

Idag började dagen med en faktiskt rätt skön powerwalk bort till Almo för att träffa min kära vän Sara. Kylan bet rejält i kinderna idag men jag fick snabbt upp ångan. Vi slog föje och gick runt byn och babblade på som vanligt, det är så härligt att ...

Av Kalina - 11 januari 2012 14:36

Jag brukar ägna mig åt att gå igenom posten och alla tidningar jag inte hinner läsa på morgonen då jag äter frukost, mycket för att jag är ju ensam då och det känns liksom som en bra sysselsättning, då kan man oftast rensa bort en hel del gammalt brå...

Av Kalina - 10 januari 2012 14:45

Som jag tidigare skrivit så påverkar musiken mig väldigt mycket. Här om dagen hörde jag en låt som jag faktiskt hört sådär i bakgrunden tidigare men inte reflekterat så mycket över. Men nu när jag hörde den igen har den etsats sig fast och jag känner...

Ovido - Quiz & Flashcards