Näsbykôlla

Alla inlägg den 26 april 2011

Av Kalina - 26 april 2011 11:15

Påsken är för mig den vackraste högtid på hela året, bättre än jul, midsommar, födelsadagar, ja allt tillsammans.

Påsken är ljus, det är vår, värmen kommer, Jesus är uppstånden!

Denna påsk hade lite andra förutsättningar, jag är i djupare skick än vanligt, just nu är jag i något slags ingemansland, jag är trött i det oändliga, ångesten pockar på hela tiden, jag vill så mycket men orkar så lite. Vi bestämde oss för att göra det vi orkade, ta en dag i taget och göra det som föll oss in dag för dag med endast några få inbokningar som kunde avbokas om så önskades, varit med familj och vänner.

Det har funkat, ok trött har jag varit, trött så oändligt trött, särskilt nu efteråt men men det har fungerat. 


Vi har varit på picknick med vänner i en vitsippsbacke i en kohage, ätit prinsesstårta och tittat på grodägg, bara en sån sak, barnen älskade det, jag fick sitta där, hade inte planerat nått, behövde inte planera nått, andra planerade, jag behövde bara sitta där, ta emot och känna solen på näsan.


På annandagen var hela familjen först på gudstjänst i kyrkan och sen på påskspelet i Insjön. Det var helt fantastiskt. magiskt, jag är uppfylld. Vi har varit tillsammans med vänner och det får mig att må gott. Känns kravlöst och jag känner att jag är trygg.




Ovido - Quiz & Flashcards