Näsbykôlla

Alla inlägg den 3 april 2010

Av Kalina - 3 april 2010 19:20

Jag har funderat och kan inte riktigt förstå hur det går till. Mängder av vänner som jag har hinner med så mycket, hinner framför allt med att pyssla och få fint hemma. Jag försöker fundera vad jag gör som uppehåller mig från det allmäna pysslandet. Jag skulle verkligen vilja få fint och sådär stylat här hemma men hur får man till det?

Såhär ser det ungefär ut: både jag och maken jobbar heltid, maten lagas i princip alltid från grunden, inga halvfabrikat, det är klart det tar lite tid. Vad gör jag sedan på fritiden, jo en kväll i veckan har jag min träning som tar ca tre timmar från jag åker till jag kommer hem, jag har även barndansen en kväll i veckan och även det tar ca tre timmar. Jag hänger lite på facebook och bloggar lite varje dag, men även där rör det sig om en kortare stund. Kan bli lite TV tittande på kvällarna men inget överdrivet, har kommit från det en del. Så vad är det sen som gör att jag inte får till det? Kan det vara min barn som behöver sin uppmärksamhelt, eller det eviga plockandet och tvättandet? Om sanningen ska fram så ser inte ett påskris, snyggmatta eller vacker skål inte så stylish ut när det ligger mängder av leksaker, papperskonfetti och hundhår överallt. Man hinner liksom inte få till det fina för allt det fula och stökiga hinner alltid före och måste tas omhand först. Hur ska jag någonsinn hinna med där, tre som stökar till och två som städar, om och dessutom dom som städar har hälften av energin jämfört med de som stökar till så är det en omöjlig ekvation att få till.

Det är väl egentligen bara att stå ut med att näsan håller sig ovanför stöket och att misären ej breder ut sig så kanske, kanske det blir bättre sen. Kanske kan jag få mitt stylade hus så småningom. Tills dess kämpar jag på med mitt ljuvliga badrum med rosa detaljer och rosdoft, jag ska nog flytta dit in. ;o)

Ovido - Quiz & Flashcards