Näsbykôlla

Alla inlägg den 5 april 2010

Av Kalina - 5 april 2010 16:09

Ska man tycka att det är ok att inte njuta fullt ut när man passerat 30, när man blivit mamma, jobbar heltid eller när man prioriterar sömnen? Njutning är så mycket, allt från god mat, bra musik, en riktigt bra film, bra bok, gott vin, god choklad, samtal med härliga vänner och givetvis bra sex.

Jag har alltid vetat att njutning är viktigt, njutningen är till för att orka leva det liv vi lever. Hade det inte varit för lite njutning så hade det varit rätt tufft att uthärda emellanåt.

Givetvis är njutning så olika från människa till människa, men något jag är helt säker på är att vi människor strävar efter njutning hela tiden.

Just nu är jag jäkligt trött på att inte få njuta fullt ut.

Maten börjar bli tråkig, jag bara orkar inte vara sådär sprudlande fantasifull varenda eviga dag, vardagsmaten är inte kantad med guldkant direkt, svårt att "fixa" till falukorven på ett mer attraktivt sätt. Nu har ju påsken kommit och gått och nog är det trevligt med gravad lax och sill men den njutningen är så kortvarig, den hinner man ju tröttna lite på den också för den delen. Musiken kan nog ge rätt mycket njutning, en hel del om jag tänker efter. Tack vara eller på grund av de långa resorna till jobbet varje dag så får jag lyssna på mycket musik, just nu går alla gamla CD samlingar jag själv gjort en gång i tiden. Lyssnade idag på min Barcelona CD och minns tillbaka till den tiden....snacka om njutning. :o)

Vänner har jag och det är toppen, hade nog kunnat njuta mer av dom om jag hann träffa dom lite mer. Filmer ses alltför sällan, sexet är just nu riktigt trist, förlåt mamma och pappa och eventuellt pryda vänner som läser detta, men just nu är mitt bästa sexliv med hjärnan och eventuellt näven.

Men vad ska man vänta sig? Jobbar man heltid och resten av fokus helt enkelt går ut på att få ihop vardagen så kanske det inte kan krävas annat än att njutning är något lågprioriterat. Det ska bara gå, det ska bara fungera, man måste bara för annars får man inte ihop livet.

FY VAD JAG TYCKER DET ÄR TRIST!!!!!


....tack och lov för choklad.....


Ovido - Quiz & Flashcards