Näsbykôlla

Direktlänk till inlägg 10 april 2011

Alla som vill

Av Kalina - 10 april 2011 18:00

Idag vid halvtid mellan de två barndanserna så fick jag två frågor eller egentligen tre. jag borde ju känna mig smickrad som får så många fina frågor från folk men just nu så är mitt liv en smula pressat så jag får ju panik. 

-Kan du och ditt fina barndanslag ha en dansuppvisning på siljansnäsdagen? jag kände ju direkt hur paniken kom, det är jud et här som är så jobbigt för jag vet att jag brinner ju för detta, vill vill vill egentligen men jag måste ju egentligen säga nej. Mitt svar blev nått i stil med att det är svårt att få ihop ett barndanslag mitt i sommaren, alla är så splittrade då och det är faktiskt helt sant. men då kom ju givetvis frågan - kan du ha barndansworkshop? jaha vad svarar man på det? Detta är min första semestervecka, vilket alltså borde vara en lugnt vecka för mig, jag ska ta det lugnt när jag har semester och inte hålla på med en massa aktiviteter, jag borde le och säga tack för frågan men nej tack!. Nu sa jag inte nej tack men inte heller ja, jag bad om betänketid, inte bra...hur tar jag mig ur den här situationen? jag och mitt dåliga samvete...

Nu till fråga nummer två.

jag leder dansen runt majstången på midsommarafton på festplatsen i Siljansnäs, å sen blir det kanske dans med danslaget, absolut fullt tillräckligt tycker jag. Borde inte bli tal om någontig mer, men ändå tror på sjutton kommer det en fråga till mig. - skulle du kunna tänka dig att vara våran konfrensier under kvällen? Jag sade då att jag hade tänkt att leda dansen och dansa med folkdanslaget och de hade dom ju också tänkt men det bekom dem tydligen inte att jag även skulle sköta det andra, jag skulle ju inte behöva hålla midsommar talat. Kändes helt befängt! Jag berättade att jag inte mådde så bra och att det kändes som att det skulle bli för mycket men hon bad mig ändå att jag skulle tänka på det. Vilken midsommar, känns som om jag skall tacka nej till allt och lägga mig i båten utan telefon bara för att....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kalina - 7 mars 2012 18:20

1. Jag har inte bloggat på en hel evighet och det beror nog på: a) har inte haft tid b) har inte haft lust c) har inte haft ork d) har inte haft inspiration. e)f)g) en massa andra orsaker...   2. Jag har gjort en kupp idag. Jag bjöd mina barn på ...

Av Kalina - 6 februari 2012 15:47

Hur svårt ska det vara att umgås på ett nytt sätt? Bryta mönster, traditioner och vanor. Det här gillar du det här gillar jag, hur ska vi kunna mötas? Hur ska vi kunna hitta varandra? Helt plötsligt kändes avstånden milslånga.   Du och jag so...

Av Kalina - 20 januari 2012 14:18

Idag började dagen med en faktiskt rätt skön powerwalk bort till Almo för att träffa min kära vän Sara. Kylan bet rejält i kinderna idag men jag fick snabbt upp ångan. Vi slog föje och gick runt byn och babblade på som vanligt, det är så härligt att ...

Av Kalina - 11 januari 2012 14:36

Jag brukar ägna mig åt att gå igenom posten och alla tidningar jag inte hinner läsa på morgonen då jag äter frukost, mycket för att jag är ju ensam då och det känns liksom som en bra sysselsättning, då kan man oftast rensa bort en hel del gammalt brå...

Av Kalina - 10 januari 2012 14:45

Som jag tidigare skrivit så påverkar musiken mig väldigt mycket. Här om dagen hörde jag en låt som jag faktiskt hört sådär i bakgrunden tidigare men inte reflekterat så mycket över. Men nu när jag hörde den igen har den etsats sig fast och jag känner...

Ovido - Quiz & Flashcards