Näsbykôlla

Direktlänk till inlägg 16 april 2010

Ensam

Av Kalina - 16 april 2010 22:39

Full med penicillin tog jag mig idag till jobbet, nog för att jag har känt mig redo för att jobba för flera dagar sedan men inte mina barn och dessutom kan jag ju inte gå dit och smitta ner mina stackast kollegor och framför allt patienterna med streptokocker. Jobbade igår kväll också och när jag kom hem, hade jag ett leende på läpparna. Tänk att det kan vara så roligt på ett jobb.

jag trivs verkligen, det känns i hela hjärtat.


Maken är borta över helgen, känns både bra och dåligt. Han är på skidresa och det är honom väl förunnat, skönt för honom att få komma iväg lite, träffa en god vän och få bara ha det skönt. Sen ska jag väl i ärlighetens namn säga att det inte är så kul att vara hemma själv, jo jag har ju barnen, jo jag tycker det är rätt skönt att rå sig själv och jo det är nyttigt för vårt förhållande att jag får längta lite. men det som är jobbigast är att jag är mörkrädd, rädd för att vara ensam och när jag är ensam så tänker jag så mycket jobbigt. Men det går ju snabbt, en helg är snart förbi, jag och barnen ska ha roligt för oss så det bler nog bra. 


Sak strax smyga upp till den ensamma sängen, känns tomt och känns lite jobbigt, nästan så man vill bära in barnen från sina sängar och lägga dom hos mig, känna värme och närhet.


Föresten, idag sa min yngsta en sån skön sak. Ni vet de flesta som har fött ett par barn och ammat och sen gått ner i vikt, då är det ju först och främst brösten som försvinner, det är ju bara så, inte mycket att göra åt. men i morse när min fina lilla tjej tog av sig pyjamasen pekade hon på sina egna små myggbett till bröst och sa -"pyttesmå tuttar!!!! å du mamma, sa hon och pekade på mina -Stoooooooooooora tuttar!!!!  :o)

åh va man bara älskar sina barn

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kalina - 7 mars 2012 18:20

1. Jag har inte bloggat på en hel evighet och det beror nog på: a) har inte haft tid b) har inte haft lust c) har inte haft ork d) har inte haft inspiration. e)f)g) en massa andra orsaker...   2. Jag har gjort en kupp idag. Jag bjöd mina barn på ...

Av Kalina - 6 februari 2012 15:47

Hur svårt ska det vara att umgås på ett nytt sätt? Bryta mönster, traditioner och vanor. Det här gillar du det här gillar jag, hur ska vi kunna mötas? Hur ska vi kunna hitta varandra? Helt plötsligt kändes avstånden milslånga.   Du och jag so...

Av Kalina - 20 januari 2012 14:18

Idag började dagen med en faktiskt rätt skön powerwalk bort till Almo för att träffa min kära vän Sara. Kylan bet rejält i kinderna idag men jag fick snabbt upp ångan. Vi slog föje och gick runt byn och babblade på som vanligt, det är så härligt att ...

Av Kalina - 11 januari 2012 14:36

Jag brukar ägna mig åt att gå igenom posten och alla tidningar jag inte hinner läsa på morgonen då jag äter frukost, mycket för att jag är ju ensam då och det känns liksom som en bra sysselsättning, då kan man oftast rensa bort en hel del gammalt brå...

Av Kalina - 10 januari 2012 14:45

Som jag tidigare skrivit så påverkar musiken mig väldigt mycket. Här om dagen hörde jag en låt som jag faktiskt hört sådär i bakgrunden tidigare men inte reflekterat så mycket över. Men nu när jag hörde den igen har den etsats sig fast och jag känner...

Ovido - Quiz & Flashcards