Näsbykôlla

Alla inlägg den 28 maj 2009

Av Kalina - 28 maj 2009 18:25

Idag har jag och flickorna varit till Mora för att shoppa lite. Vi började i en mamma affär -Kapp ahl, tror ni det blev något till mig? Nä såklart inte, en varsin klänning till flickorna, under en del protester från myran så blev jag äntligen klar med betalningen och vi gick vidare till barnaffären -leksaksaffären. Jisses vilken affär det var, hur mycket grejer som helst. Ungarna sprang överallt och rev i det mesta, framför allt dockorna var populära. Myran skulle trycka på det mesta som lät och Ärtan hittade en massa trevlig att klämma och känna på. Vi kom därifrån med en present till min man!!(?) och 100 ballonger.

Sen var vi så hungriga så det var dags att bege sig till Mc donalds, inte speciellt upphetsande om ni frågar mig men ungarna gillar det skarpt. Efter en kämpig lunch gick vi en sväng till djuraffären, tittade på karpar, kaniner, ormar, fiskar och en massa annat. Vovven fick några ben.

Sen åkte vi till MIO, tittade på möbler, blev kär  i en stor hylla, (vill ha!!!) men det blev en sittsäck till Myran som snart fyller år. Sittsäcken var riktigt snygg, valde en i jeanstyg. Sen var det dags för det sista besöket, ICA maxi, oj oj oj, det är inte lätt att handla i en sådan stor butik med en supertrött tvååring och en lika trött 3½åring. Men efter mycket om och men var vi iallafall framme vid kassan och ute i bilen. han knappt ut från parkeringen förrens ungarna slocknade.


åkte hem genom ett stressigt mora och sedan mot gesunda, strax efter gesunda kände jag att jag var nära att somna, spelade ingen roll att jag lyssnade på bra bok och tuggade karamell. Blev helt enkelt tvungen att stanna och slumra lite.

Eftern den lilla tuppluren kunde jag köra hem.

Tror ni att det var raka vägen hem? Nä visst inte, jag hade en storbeställning på gurka, tomater och ägg från Bondgården. Mina arbetskamrater är tokiga i gurkan. Efter ett antal kassar ägg, gurka och tomater så var det äntligen skönt att komma hem.


Nu har vi ätit, gjorde mos och fiskpinnar idag, inget fusk med halvfabrikat idag utan gjort från grunden. :o)

Har precis ringt min man, han ät otroligt sen idag :o(

men solen skiner, det har blivit 10 grader varmare på bara ett par timmar, dom har lovat strålande sol och nästan 30 grader varmt i helgen, vem kan deppa då!


hepp

Ovido - Quiz & Flashcards