Näsbykôlla

Alla inlägg den 30 maj 2009

Av Kalina - 30 maj 2009 16:45

Denna dagen började med lite sovmorgon, iallafall en timme mer än vanligt, sedan var det raskt på med kläder, frukost och sedan skjutsa upp flickorna till farmor, jag och mannen skulle till Falun. jag hade ett läkarbesök kl 9.30 och mannen skulle hämta sin krånglande mobiltelefon. Efter ett besök på plantagen och en glass, drog vi hem igen, hämtade flickorna vid kl 12 och åt lite lunch, sill med potatis! sommarens bästa!

Vi bytte om till finare kläder och åkte sedan till min yngsta syster yster som idag blev 25 år! hipp hipp hurra. Så himla kul att träffa henne med familj men även min andra syster med familj och min moster med man och minkusin och morbror, sen var även faren med fru där. Ungarna roade sig och vi åt smaskig tårta, åter igen har syrran fått till det, helt fantastiska solrostårtor!

Efter festen drog vi hem igen, åt lite kyckling och sedan var det bara att byta om igen. Nu var det dags för bystugedans i sockenstugan.

Vi i folkdanslaget stod som arrangörer så vi hade lite att göra.

farfar och I tog hand om flickorna.

Kvällen blev lång med mycket dans och pyssel, kom väl isäng vid kl 00.00


En lång dag

Ovido - Quiz & Flashcards