Näsbykôlla

Alla inlägg den 31 maj 2009

Av Kalina - 31 maj 2009 18:54

Idag är det en het dag, när jag kom upp på morgonen var det redag 19,5 grad varmt, superskönt. Jag blev väckt av flickorna idag, dom sjöng så fint och lämnade presenter på mors dag. Efter frukosten tog vi en rejäl promenad, det var väldigt varmt men det var ändå skönt att röra på sig. När vi kom tillbaka från promenaden hade farfars I bakat en kaka och serverade med jordgubbar och grädde, man fick göra sin egen tårtbit. V var ju inte sena att tacka ja till lite fika. men sen blev det bråtom, jag behövde duscha innan morsdag lunchbuffé på Biffils-Annas. Vi kom dit itid, åt buffé tillsammans med min svåger med fru och barn och min svärmor. Riktigt trevligt och gott.

Efter maten åkte jag, mannen och flickorna in till leksand för att gå på medeltidsmarknad.

Det är alltid lika trevligt att gå på medeltidsmarknaden men lite kusligt också. Men vet aldrig vad deltagarna tänker göra. det är en del bus och barnen tycker det är lite läskigt ibland med rustningar och grejer, men jag har alltid haft en liten förkärlek för medeltiden och musiken.

Efter en het dag på marknaden så vände vi dock hemmåt, nu har vi ätit middag, Myran sover och Ärtan sitter och ritar bredvid mig.

Jag är trött, skönt att ha en ledig måndag imorgon.  

Ovido - Quiz & Flashcards