Näsbykôlla

Alla inlägg den 29 maj 2009

Av Kalina - 29 maj 2009 19:30

öhmmm, ja jag råkar gilla fredagar, lika mycket som jag gillar våren, förfester, ja ni förstår hela grejen. jag är som mest, glad, förväntansfull och pirrig när jag vet att jag har något trevligt att se fram emot som en helg tex. Det gör ju inte saken sämre att jag denna helg dessutom är ledig måndag, alltså lång helg =o)

Idag har det varit samma visa som det bruakr, lämna, jobba, hämta. men idag hade jag en kasse tomater, en kasse gurka och sju kartonger ägg med mig. jag har börjat bli sändebud för Bondgården här i byn till mina arbetskamrater. jag tar inte en spänn för det så jag är enbart kurrir, men jag borde kansek ta en liten slant för det. kanske lönar sig. idag har jag varit ute på akutmottagningen under förmiddagen, hade en del att pyssla med. En tjej svimmade mitt framför fötterna på mig, en kille hade sågat sig i tummen, en äldre herre med stort sår i pannan och sedan lite annat smått och gott, men det är riktigt uppfriskande att jobba ute på akutsidan då får man ju se sina patienter också, inte bara prata med dom.

Nu har familjen haft sin fredagliga bastning och tvagning. Mina små änglar sover nu sött på sina dunbolster, trötta av bandande och heldag på dagis. Världens sötaste!

Min man är ute med hunden, han hade lite kortare dag idag än igår. igår åkte han till jobbet kl 05.30 och kom hem 21.15 Snacka om långdag, tydligen något riktigt vajsing på jobbet.

Ser fram emot imorgon, kalasande och dansande, skriver mer om det senare i helgen.


Kram

Ovido - Quiz & Flashcards