Näsbykôlla

Direktlänk till inlägg 25 maj 2009

Idag haver jag syndat

Av Kalina - 25 maj 2009 18:25

En måndag, som det brukar, vakna, trött, lämna barn, jobba hämta barn, mat.

Det är såhär att eftersom jag är rätt låst av att både lämna barnen och hämta dom så är det ett rätt tight schema, man gnor på som bara den för att barnen inte ska behöva vara på dagis mer än nödvändigt. Jag fick ett par springskor av min man när jag fyllde år, problemet var ju att jag behövde prova ut ett par, men när skulle tid finnas för det? Nästa vecka ska jag springa ett lopp och behöver verkligen nya skor innan dess och helst ett tag innan så jag hinner springa in dom. Igår kom min man på den idén att skriva på barnens schema att jag skulle hämta dom 16 istället för 15.30 för att hinna prova ut skorna efter jobbet. Hemska tanke, jag har aldrig gjort nått sånt, varit lydig förälder och verkligen gjort allt för att helst hämta barnen tidigare än avtalat.

Men jag fann ingen annan råd så idag "fuskade" jag alltså för första gången. var till affären, efter en bra stunds provande och psovspringande hittade jag mitt par. Vem stod då och väntade på att betjänas efter mig? Jo en av Ärtans fröknar. Inte kul, gissa om jag skämdes. Höjden av allt.

Nu när jag för en gång skull inte gjorde det rätta så skulle det bli dubbelt fel.

Är nu lite nervös för om det kommer en komentar om detta.

Jag tror visseligen att det blir något surt ord, däremot kommer alla föräldrar få ett lite småsurt brev där det änu en gång står att: det är viktigt att hömta barnen direkt efter jobbet, på avtalad tid skall barnen vara ute ur huset.


Så är det, skäms på mig...

 
 
Ingen bild

lotta

25 maj 2009 21:12

ja men så klart...va pinsamt. Hur ska man kunna få allt att gå ihop om man aldrig får ha barnen på dagis trots att man har slutat jobbet. Sen handlade det ju inte om någon längre tid..

 
Ingen bild

Kajsa

26 maj 2009 20:07

Vad ska du springa för lopp? Blodomloppet?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kalina - 7 mars 2012 18:20

1. Jag har inte bloggat på en hel evighet och det beror nog på: a) har inte haft tid b) har inte haft lust c) har inte haft ork d) har inte haft inspiration. e)f)g) en massa andra orsaker...   2. Jag har gjort en kupp idag. Jag bjöd mina barn på ...

Av Kalina - 6 februari 2012 15:47

Hur svårt ska det vara att umgås på ett nytt sätt? Bryta mönster, traditioner och vanor. Det här gillar du det här gillar jag, hur ska vi kunna mötas? Hur ska vi kunna hitta varandra? Helt plötsligt kändes avstånden milslånga.   Du och jag so...

Av Kalina - 20 januari 2012 14:18

Idag började dagen med en faktiskt rätt skön powerwalk bort till Almo för att träffa min kära vän Sara. Kylan bet rejält i kinderna idag men jag fick snabbt upp ångan. Vi slog föje och gick runt byn och babblade på som vanligt, det är så härligt att ...

Av Kalina - 11 januari 2012 14:36

Jag brukar ägna mig åt att gå igenom posten och alla tidningar jag inte hinner läsa på morgonen då jag äter frukost, mycket för att jag är ju ensam då och det känns liksom som en bra sysselsättning, då kan man oftast rensa bort en hel del gammalt brå...

Av Kalina - 10 januari 2012 14:45

Som jag tidigare skrivit så påverkar musiken mig väldigt mycket. Här om dagen hörde jag en låt som jag faktiskt hört sådär i bakgrunden tidigare men inte reflekterat så mycket över. Men nu när jag hörde den igen har den etsats sig fast och jag känner...

Ovido - Quiz & Flashcards