Näsbykôlla

Alla inlägg den 1 juni 2009

Av Kalina - 1 juni 2009 19:42

En måndag hemma, hur underbart som helst.

Vi började med en liten sovmorgon, eller iallafall ett försök till sovmorgon. Mannen var som vanligt på jobbet. Sedan fort vi iväg till Almo till min vän S. Ungarna lekte lite, vi var ute på tomten, dessvärre fanns där en halvfull barnpool och barn kan ju som bekant inte hålla sig från vatten. Innan vi var klara hade jag fått ett antal utbrott och båda ungarna fick nya kläder. Sedan tog vi en promenad och tittade på de nya griskultingarna. Jisses så söta, som små lipor med knorr. man ville ta upp och krama dom.

Vi gick sedan hem igen och gjorde en god sallad, mysigt och gott. Sen kom tyvärr den jobbiga migränen, det var dags att bryta upp.

Vi åkte hem jag och flickorna, pysslade lite och lagade mat. Senare lagom till kvällsmaten kom min kära vän I, Ärtans gudmor på besök.  Ärtan hade gjort morsdagpresent, halsband och armband till gudmor som blev väldigt glad. Hon hade också gjort en teckning föreställande gudmor, ärtan och en död mus.

Vi gjortde ordning barnen för natten och sedan gick jag och min vän ut på en rejäl långpromenad och pratade om det som två vänninor som ses alldeles för sällan behöver prata om. :o)

Ovido - Quiz & Flashcards