Näsbykôlla

Alla inlägg den 30 juni 2009

Av Kalina - 30 juni 2009 19:58

När jag tog tempen på Ärtan tdigt kl 03 hade febern sjukit från 40 till 38,9, ännu några timmar senare var hon feber fri, ett mirakel! Jag själv var också feberfri. Myran hade fått i sig flera dl välling i omgångar under natten som hon fått behålla och ärtan en hel del vatten.

Vi beslutade att maken kunde åka till jobbet som vanligt, jag kände att nu hade det nog vänt iallafall.

Och vänt har det, förutom en kräkning från vardera barn och lite lösa magar så har det ändå blivit bättre, dom har druckigt en hel del, ätit lite glass och framför allt börjar reta varandra igen. hmm...ett tydligt tecekn på tillfrisknande. Men fy så tunna och eländiga dom ser ut, dom är ju inte speciellt stora sedan tidigare, ett par dagar utan mat tunnar ut dem alldeles.

När maken kom hem ville Myran ha köttbullar med sås!!??! Ja, nu har jag ju lärt mig att man ska ge ungar med magsjuka det dom vill ha så jag tog fram en köttfärsbiff ur frysen. Och ungen åt faktiskt av den, skönt att ser att det hela verkar vara på rätt väg nu. Min mage protesterar över allt jag äter och dricker men det är väl bara att kämpa på.

Vi har fått veta att ingen på dopkalaset blev smittat, inte heller flickornas kusiner som dom lekte rätt tight med under lördagen. Till och med farmor som blev nedspydd i bilen har klarat sig samt min man. Måste vara något jag och flickorna fått i oss, detta kan inte ha någon annan förklaring.

Hoppas nu på att kunna komma till jobbet snart, kanske redan på torsdag?


adios

Ovido - Quiz & Flashcards