Näsbykôlla

Alla inlägg den 21 juni 2009

Av Kalina - 21 juni 2009 22:07

Nu är äntligen midsommar över för min del. jag säger äntligen för det är ingen dans på rosor, jo kanske, maskrosor. :o)

Idag fick mannen sovmorgon, jag tog mig ann flickor, hund, morbrodern och sedan var det till att baka 100 muffins, fixa frukost, plocka massa blomster, fixa iordning så vi blev fina till byns majstångsresning på tunet. Det blev faktiskt en himla lyckad tillställning, fint väder, vi blev tillslut fem spelmän, jag ledde lekarna, fiskdammspåsarna räckte till alla, jag vann inget på lotteriet men det var lika skönt det.

Nu har vi njutit av sillmiddag med syster J med man och efter det åt vi min goda rabarberpaj, fick jättemycket beröm av min svåger, han sa något i stil med att den efterätten var det godaste han ätit på flera år. Det är så man sträcker på sig riktigt. :o)

Under kvällen har jag och morbror T varit över till Rättvik en sväng för att träffa min mor med man och hundar, där blev det mer glass, jisses jag får köra med hårdträning framöver.

Nu väntar sängen, är himla trött, lite het i skinnet efter solexponering hela dagen. Javisst det fanns ju en sol bakom alla moln.

Ovido - Quiz & Flashcards