Näsbykôlla

Alla inlägg den 22 juni 2009

Av Kalina - 22 juni 2009 20:09

glömde skriva vad som hände medans jag lagade mat. Lilla myran hittade åter igen på kritasken och denna gång var det dockan, datorskärmen, mitt TV-spel, fina trägolvet mm som fick sig en rejäl genomgång av hennes flitiga nävar.

Ska bränna kritorna...

Av Kalina - 22 juni 2009 19:59

Idag har jag pysslat på en massa, fick faktiskt lite sovmorgon i morse, flickorna lekte fint själva ett bra tag innan det var dags för dom att komma upp till sängen och sjunga - vi gratulerar, (ja det är en ritual som flickorna ägnar sig åt ca 5 gånger varje dag)

Jag fick denna gån en fin röd kloss inslagen i en snuttetrasa och en fin teckning.

Efter frukosten drog vi ut jag flickor, morbror och vovve. Vi hann ut till mitten av leravägen när telefonen ringde. Min vän L hade lite att diskutera ang friskis och svettisjympa i sommar. Vi beslutade het sonika att träffas på stört. jag vände vagnen och vi pustade uppför backarna till backbyn och hem till L och M. Där fick vi vattenmelon och saft till flickornas stora glädje.

Efter lite prat, drog vi oss hemmåt, åt lunch, favvolunch för alla utom mig, falukorv med makaroner. Åja det duger väl men inte är det någon höjdare precis.

Efter lunch och kaffe var det dags för morbror att åka hem, taxin svängde in på gården och vi vinkade av honom. Känns tomt.

Eftermiddagen gick åt att pyssla och plocka, har hunnit tvätta tre maskiner tvätt och bäddat rent i sängarna, det behövdes.

Vi åte lite middag när maken kom hem, pankisar till flickorna, sill och lax till mig och maken, rester - mums!

Efter maten drog vi oss ner till bastun och badbaljorna. Tvagningsdags för smutsigt folk.

Nu är mannen på årsmöte med jaktlaget, idag ska det beslutas om jag får komma med som medlem. hi hi, känns kul.

Jag har bråkat med försäkriongskassans sida och ska nu ta mig en kopp te och dra mig upp till soffan.

Tycker faktiskt det ska bli lite skönt att komma tillbaka till jobbet igen, lite rutiner, snart har jag ju långledigt, måste pinas lite till först. ;o)

Dessa två veckor som jag har kvar på jobbet ska va trevliga. Luncher ute, after work osv.


hade

Ovido - Quiz & Flashcards