Näsbykôlla

Alla inlägg den 6 juni 2009

Av Kalina - 6 juni 2009 21:37

Idag fick jag sovmorgon, vi brukar dela på det på helgerna för att få lite vila, men jag vaknade totalt outsövd. Känns som mina mediciner får mig att tappa fotfästet. Äter just en rätt stark medicin varje kväll i ett försök att hindra min migrän att bryta ut men det ända den gör är att ge mig en otrolig "hangover" dagen efter, jag är så trött så trött. har även börjat äta minipiller igen, inte som preventivmedel utan i ännu ett försök att styra mina hormoner så jag slippter få så mycket migrän vid mens. Det hela resulterar i en otroligt trött Karolina med kraftig PMS. Inte kul för någon kan jag lova, allra minst för mig själv. De som tror att PMS är värst för dem runt om kring, har fel.  Det är tusen gånger värre att känna sig som en nedrig bitch som ständigt är på gränsen mellan glädje, sorg och framför allt ilska. vet inte hur många gånger jag sagt till de mina idag att jag är ledsen för mitt beteende.

Efter min sovmorgon åt vi frukost hela familjen, och sedan gick vi ut och grejade i trädgården. Jag rensade i häcken, maken klippte gräs och flickorna lekte i sandlådan. När vi skulle rensa i smultronoch jordgubbslandet hände något fantastiskt, L hade kräft kanter i landet och när jag skulle ta upp tuvorna och skak av jorden får jag se något jag kände igen, en silverkedja! Av längden att dömma var den en barnkedja, tänkte att det kanske var Ärtans förälorade halsband, men då borde det finnas en änglaberlock, lite mer letande och jag fann den! Helt otroligt.

Efter utomhusvistelsen gick vi in, åt mellis och jag gjorde iordning matsäck, vi hade bestämt oss för att åka in till gropen för att se nationaldagsfirandet. Väl där träffade vi på svågern och resten av almofamiljen. Det var riktigt trevligt. Vi for sedan hem och fortsatte pyssla lite.

Sen kom det mysigaste på hela dagen, vi bastade! Bastubad har verkligen en lugnade effekt på mig, hur skönt som helst.

Sedan var det dags för motion av vår illbatting till vovve men när jag kom till hudgåden var hon inte där, svärfar med särbo hade visst tagit ut hela skocken, jag gick ändå en promenad men kände mig oerhört naken, utan hund käns det konstigt.

Men jag gick förbi hos grannen och lånade Killen. Killen har varit min hund för något år sedan men jag beslutade mig för att lämna bort honom då jag inte hann med honom riktigt, men så mysigt det var att få gå med honom lite nu, han är dock ganska bekväm av sig så jag fick  dra honom lite till en början men sen fick han fart.

Nu har jag tillbringat kvällen i soffan, ätit älgfilé men min älskling. Vi firar lite tidigt vår bröllopsdag då det är mitt i veckan nästa vecka och svårt att få till något firande då.

Ska bege mig tillbaka till soffan och min man nu.


adios


Ovido - Quiz & Flashcards