Näsbykôlla

Alla inlägg den 2 juni 2009

Av Kalina - 2 juni 2009 19:49

Nu var det åter dags för jobbet, dagen gick ändå hyfsat bra, jag har börjat frakta gurka, tomater och ägg till mina arbetskamrater från Bondgården här i Snäs. Riktigt trevligt, man gör en bra grej för miljön.

Någon som var mindre roligt och som fick mig att bli på krigsstigen, är dessa doftsprayer som placerats ut på varenda personaltoalett på jobbet. jag har vädjat i mail till mina arbetskamrater om att dom inte skall använda parfym och dyrligt med take på allergier osv å så är det någon som inte tål lite skitlukt. Jag skrev ett till mail, ifrågasatte om det verkligen är meningen att man inte skall kunna gå på toa. Behöver jag nämna att jag fick ännu ett anfall av migrän, lyckade dock häva det och det var ju tur med tanke på kvällens aktiviteter. jag for hem direkt efter jobbet, bytte om, och sedan hämtade jag barnen, åkte till statoil och köpte glass. Vi åt den och sedan kom mannen och hämtade barnen, jag väntade på min transport som skulle ta mig till Borlänge och årets blodomlopp.

 Det var riktigt trevligt, över 5000 deltagare i loppet, Friskis&Svettis värmde utt, jag kände mig som hemma. Jag sprang mina 5km på 28,37. Det är rätt ok ändå tycker jag, man blir lätt astressad av alla människor och dessutom får man liksom inte riktigt rätt flyt i löpet. Efter loppet åt vi picknick jag och mina kompisar i laget MOH-Leksand Rättvik.

I bilen på vägen hem fick jag min migrän tillbaka, nu var det på allvar. Tog mig ändå hem och hemma blev det lite fika med mannen men sedan direkt i säng.

Det var den dagen

Ovido - Quiz & Flashcards